آفتاب

مشارکت شرکتها در مناقصه باید براساس دستورالعمل معاونت برنامه‌ریزی باشد

مشارکت شرکتها در مناقصه باید براساس دستورالعمل معاونت برنامه‌ریزی باشد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بخش طرح‌های سرمایه ای لایحه بودجه 93 مصوب کردند که شرکت مشارکت‌کننده در مناقصه باید براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت برنامه‌ریزی تشخیص صلاحیت شده باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشارکت (کنسرسیوم) شرکتهای مشارکت‌کننده در مناقصه باید حسب مورد براساس دستورالعمل های ابلاغی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، تشخیص صلاحیت شده باشند.همچنین اجرا ، احداث و بهره‌برداری از طرح‌های موضوع این تبصره صرفا توسط شرکتهای صاحب صلاحیت و با رعایت ضوابط و مقررات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، همچنین دستگاه‌ها اجرایی سرمایه پذیر موظف هستند حسب مورد امکان استفاده از بیمه تعهدات دستگاه اجرایی،‌ نرخ سالانه،‌محاسبه ارزش حال ارقام پیشنهاد مالی مناقصه‌گران،‌ مبالغ پیش پرداخت،‌ پرداخت‌های آتی، مبلغ و نحوه پرداخت کمک مالی و دولت به پروژه (نوع ه) و همچنین زمان‌بندی آنها را مشخصا در اسناد مناقصه به همه مناقصه‌گران اعلام نماید.

دستگاه‌های اجرایی در مورد ادامه اجرای طرح‌های ناتمام که براساس مواد 46 ،‌47 و 48 شرایط عمومی پیمان و یا مواد متناظر در سایر پیمان‌ها،‌ فسخ شده و یا خاتمه یافته باشند نیز مجازند براساس مفاد این تبصره اقدام کنند.

همچنین در مورد پیمانکارانی که قراردادشان خاتمه یافته و مجددا به روش این تبصره در مناقصه همان پروژه برنده می شوند،‌ به میزان دو درصد مبلغ برآورد به هنگام شده تکمیل عملیات ساخت‌،به عنوان تشویق در ابتدای دوره بهره‌برداری پرداخت می شود.

انتهای پیام

کد N106981

وبگردی