آفتاب

هشدار آمریکا به عراق در مورد جلوگیری از حمایت ایران از سوریه

هشدار آمریکا به عراق در مورد جلوگیری از حمایت ایران از سوریه

یک مقام آمریکایی با تکرار ادعاهای پیشین واشنگتن از دولت عراق خواست جدیت بیشتری برای جلوگیری از حمایت ایران از سوریه به خرج دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی بر لزوم واداشتن عراق به کنترل بیشتر مسیر هوایی ایران به سوریه تاکید کرد. وی این مطلب را شب گذشته در جلسه استماع نمایندگان کنگره آمریکا اظهار داشت.

بر این اساس دولت "نوری المالکی" نخست وزیر عراق به خاطر عبور پروازهای ایران به سوریه از آسمان این کشور مورد انتقاد واشنگتن است. آمریکا مدعی است ایران از طریق این پروازها به سوریه نیرو و سلاح می فرستد. این ادعا در حالی مطرح می شود که تاکنون هیچ مدرکی صحت آن را تایید نکرده و در مقابل تروریست های مخالف دولت سوریه علنا از سوی دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای حمایت نظامی می شوند.

به گفته این مقام آمریکایی، واشنگتن روی این مسئله تاکید دارد و به طرق مختلف تلاش خواهد کرد فشار به بغداد برای اجرای خواسته خود را افزایش دهد. گفتنی است مذاکرات دولت سوریه و مخالفان در حالی در سوئیس ادامه دارد که با وجود وعده های غرب مبنی بر حل سریع بحران این کشور، درگیری در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد.

کد N106970

وبگردی