آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

صندوق توسعه مجاز به صدور ضمانت نامه برای مناقصات خارجی شد

صندوق توسعه مجاز به صدور ضمانت نامه برای مناقصات خارجی شد

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۵ لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن صندوق توسعه ملی مجاز به صدور ضمانت نامه و تامین نقدینگی برای مناقصات خارجی شد.

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی  صندوق توسعه مجاز به صدور ضمانت نامه و تامین نقدینگی پیمانکاران ایرانی برای مناقصات خارجی شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز -پنجشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با الحاق یک بند به تبصره ۵ لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن صندوق توسعه ملی مجاز به صدور ضمانت نامه و تامین نقدینگی برای مناقصات خارجی شد.

در بند الحاقی به تبصره ۵ آمده است که به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود با رعایت ماده (۸۴) قانون برنامه پنجم توسعه مبلغ دو میلیارد دلار برای صدور ضمانت‌نامه یا تامین نقدینگی برای پیش‌پرداخت و تجهیز کارگاه پیمانکاران ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند و یا شرکتهائی که موفق به صدور کالا یا خدمات فنی مهندسی می‌گردند، در بانکهای کشور هدف، سپرده‌گذاری نماید. استفاده از خط اعتباری بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ارزی به غیر از مجوزهای این قانون به هر شکل ممنوع است

کد N106879

وبگردی