آفتاب

آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم به گردن انقلاب حق دارند

آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم به گردن انقلاب حق دارند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به یک کشور مستقل و مقتدر تبدیل شده و نه تنها بر جهان اسلام، بلکه در جهان بشریت تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای مزایا و دستاوردهای فراوانی است که مهم‌ترین دستاورد آن تاسیس حکومت اسلامی است.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی مفهوم حکومت اسلامی «منهای شرق و غرب» را بر اساس ارزش های دینی شکل داد، افزود: جهان در سی و پنجمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی شاهد پویایی، عزت، اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است و این پویایی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در ایران شکل گرفت و موجبات خیر و براکات در جهان اسلام و بشریت شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه جوانان متعهد خویش در حوزه‌های اقتصادی و تولید علم و دانش توانسته است، جایگاه ویژه‌ای را در جهان و منطقه به ثبت برساند و در حوزه علمی جزء کشورهای برتر جهان محسوب شود و دانشمندان این کشور توانسته‌اند که قله‌های بلندی را در عرصه علمی فتح کنند.

نوری همدانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ توانسته است تفکر اسلام ناب را در درون خود و جامعه جهانی به ارمغان بیاورد و در راستای معنویت گرایی و پایبندی به ارزش‌های دینی حرف اول را می‌زند.

وی در ادامه مردم را رکن رکین انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم خیلی محترم هستند و به گردن انقلاب حق دارند چون اگر همین مردم به استقبال گلوله‌ها نمی‌رفتند، این انقلاب به وجود نمی‌آمد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بار اصلی این انقلاب به دوش مردم به ویژه روستانشینان بود و به همین علت، خدمت به این مردم مهم است و باید رضایت مردم را جلب کرده و در صحنه نگه داشت.

وی با اشاره به فرازی از سخنان امام خمینی (ره) گفت: اتحاد عالی‌ترین سرمایه یک کشور است که باید همگان از مردم تا مسئولان به آن توجه کنند.

انتهای پیام

کد N106831

وبگردی