آفتاب
رئیس جمهوری در گفتگوی زنده تلویزیونی:| 143437

زنجیرهای که به تحرک اقتصادی ما بسته‌اند در حال پاره شدن است

زنجیرهای که به تحرک اقتصادی ما بسته‌اند در حال پاره شدن است

صف‌هایی که برای حضور و مذاکره با ایران تشکیل شده است/باید ریشه ویژه خواری در کشور خشکانده شود/بین دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهاد‌ها روابط صمیمانه‌ای وجود دارد/هدف از سفر داووس کلید زدن حماسه اقتصادی در بخش خارجی بود.

رئیس جمهوری در گفتگوی تلویزیونی با مردم شریف ایران با تبریک ایام مبارک دهه فجر گفت: از همه جناح‌ها، همه احزاب، همه تشکل‌ها، همه اقوام، همه و همه پیر و جوان، زن و مرد، مخصوصا جوان‌های عزیز می‌خواهم که در روز ۲۲ بهمن حماسه دیگری را بیافرینند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در روز ۲۲ بهمن باشیم، گفت: از ملت بزرگ ایران می‌خواهم ۲۲ بهمن امسال را متفاوت با همه ۲۲ بهمن‌های دیگر برگزار کنند، چرا که امسال سال دیگری است، امسال سال حماسه سیاسی است و شاید برای حماسه سیاسی تنها ۲۴ خرداد و آن حماسه بزرگ ملی کافی نباشد.

روحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک معجزه بزرگ تاریخی بود، گفت: آگاهی، وحدت و فداکاری درکنار راهبری چون امام خمینی باعث پیروزی این انقلاب بزرگ شد و‌‌ همان عاملی که باعث پیروزی انقلاب شد اکنون نیز می‌تواند عاملی برای پیروزی در برابر قدرت‌های جهانی شود.

رئیس جمهوری افزود: امروز هم اگر‌‌ همان آگاهی، بیداری و‌‌ همان وحدت و اتحاد میان دولت و ملت و ایثار و فداکاری در کنار پرچمدار امروز انقلاب آیت الله خامنه‌ای ادامه داشته باشد، قطعا ما پیروز صحنه در برابر قدرت‌های جهانی خواهیم بود.

تشکر از مردم به خاطر تحمل سختی‌های بارش سنگین برف
رییس جمهوری در گفتگوی تلویزیونی امشب خود با مردم، با بیان اینکه در آغاز می‌خواهم از مردم استان‌های شمالی و همچنین گیلان، مازندران، کردستان و برخی از استان‌های دیگر که به خاطر نزول رحمت الهی، مشکلاتی هم در کنار این رحمت برای آنان ایجاد شد، قدردانی کنم، گفت: در زمانی کوتاه، این همه ریزش برف و نعمت الهی برای مردم این دو استان و برخی استان‌های شمال غرب کشور مشکلاتی ایجاد کرد.

روحانی افزود: روزهای اولیه این بارش سنگین، باعث شد برق قطع شود. وقتی برق قطع شود، نانوایی‌ها هم نمی‌توانند فعالیت کنند و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم عزیز ما اول خودشان یکدیگر را یاری کردند، اظهار داشت: همه به صحنه آمدند، بعد هم همه مقامات اجرایی و نیروهای مسلح، ستاد بحران، بسیج، سپاه، ارتش و همه مردم به صحنه آمدند و الحمدالله مشکلات اصلی تقریباً رفع شده است. گر چه هنوز مشکلات برای روستا‌ها باقی مانده است.

روحانی تصریح کرد: از صبر و تحمل مردم و اینکه توانستند در این اوضاع سخت که خیلی از مشکلات مضاعف می‌شود، سختی‌ها را تحمل کنند، تشکر می‌کنم. همچنین از دستگاه‌های اجرایی و ستاد بحران می‌خواهم به فعالیتشان ادامه بدهند و آماده باشند برای شرایطی که احیاناً برای استان‌های دیگر پیش خواهد آمد.

رییس جمهوری تاکید کرد: همه استان‌های همجوار کمک کردند. امیدواریم مشکلات مردم رفع شود و تشکر می‌کنم از وزرایی که به این مناطق رفتند و وزرایی که در تهران فعالند. امیدواریم مردم عزیز ما در این اوضاع حساس در زمینه مصرف برق و گاز مقداری صرفه‌جویی کنند تا برای هموطنان ما مشکلات به وجود نیاید.

اعضای هیات دولت به جد فعال هستند و مردم باید از کل دولت پشتیبانی کنند

رئیس جمهوری با اشاره به فعال بودن دیپلماسی خارجی کشور گفت: داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه از اولویت سیاست خارجی دولت است و البته دولت روابط با همه کشورهای منطقه و با سایر قدرت‌های جهانی را دنبال می‌کند.

رئیس جمهوری افزود: مذاکرت بسیار مفصلی با روسیه داشتیم و ما شاهد روابط بسیار گسترده‌ای در آینده با روسیه خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه در بحث اقدام مشترک یا توافق ژنو مردم ما شاهد بودند که ما توانستیم با قدرت‌های بزرگ در این زمینه با حفظ عزت و حقوق ملت به یک تفاهم و توافقی برسیم گفت: امروز شاهد این هستیم که بسیاری از این زنجیرهای ظالمانه‌ای که به تحرک اقتصادی جامعه ما بسته‌اند در حال پاره شدن است.

وی افزود: شما و مردم ما شاهد هستید که این حرکت ما چگونه عصبانیت دشمنان ما از جمله آمریکا و صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی روابط خارجی ما در چارچوب سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری تنظیم می‌فرمایند و اجرا در اختیار دولت است گفت: من می‌خواهم از همه اعضای دولت و وزارت خارجه تشکر کنم و بگویم که ما یک دولتی بسیار صمیمی داریم که همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

رئیس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه همه اعضای دولت در حال خدمتگزاری به مردم هستند برخی از شایعاتی که پیرامون دولت مطرح می‌شود را رد کرد و گفت: همه اعضای هیات دولت به جد فعال هستند و مردم باید از کل دولت پشتیبانی و بر دولت نظارت کنند و نظراتشان را بگویند.

هدف از سفر داووس کلید زدن حماسه اقتصادی در بخش خارجی بود

رئیس جمهوری در پاسخ سوالی درباره سفر داووس گفت: هدف از سفر داوس این بود که ما حماسه اقتصادی را در بخش خارجی کلید بزنیم.

رئیس جمهوری با موفقیت ارزیابی کردن سفر داووس و دیدارهای انجام شده و بیان اینکه در ماه‌های آینده ما شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود گفت: ما در داووس اعلام کردیم که فضای جدیدی در اقتصاد و در واقع یک طلوع مجدد در اقتصاد ایران پدید آمده است.

روحانی با توصیف سفر داووس به عنوان یک قدم بزرگ گفت: امروز می‌بینید بسیاری از شرکت‌ها دارند به ایران سفر می‌کنند و تقریبا یک ترافیکی در بخش اقتصادی و سیاسی پدید آمده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه حدودا ۱۱۷ گروه سیاسی و اقتصادی در شش ماه گذشته به ایران آمده‌اند گفت در داخل و خارج از ایران بیش از ۱۰۰ دیدار و ملاقات داشته است.

بین دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهاد‌ها روابط صمیمانه‌ای وجود دارد

رییس جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم ایران گفت: ملت بزرگ ما در سیاست خارجی یک گام بلند به جلو برداشته و شاهد آثار آن در روابط خارجی، در مسایل اقتصادی و فرهنگی و ارتباط ملت‌ها در منطقه خواهیم بود.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره تعامل قوا در کشور گفت: بدون تعامل قوا و بی‌آنکه همفکری و همکاری بین قوا باشد، در خصوص منافعی که مربوط به ملت است یا نمی‌توانیم به جلو حرکت کنیم یا حرکت ما بسیار کند خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: مردم ما آن روزی خوشحالند که ببینند بین دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه این‌ها با نیروهای مسلح و سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها روابط بسیار صمیمانه‌ وجود دارد و همه آن اهدافی که مربوط به اهداف ملی است و مردم می‌خواهند، گام به گام پیش می‌رود.

رییس جمهوری با ارزشمند خواندن جلسات مشترک دولت و مجلس گفت: اصل خود این جلسات مشترک بسیار برای ما ارزشمند است و این جلسات در آینده بیشتر خواهد شد.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره نخستین سفر استانی‌اش به خوزستان گفت: ابتدا باید یک بار دیگر از مردم خونگرم، مقاوم و عزیز خوزستان، تشکر و سپاسگزاری کنم. مردم خوزستان در دفاع هشت ساله در خط مقدم بودند و حق بزرگی برای استقلال این کشور، عظمت و ایستادگی ملت و پیروزی در جنگ تحمیلی دارند و من احترام خاصی برای همه مردم ایران و به ویژه برای مردم خوزستان قائل هستم.

باید ریشه ویژه خواری در کشور خشکانده شود

رئیس جمهوری در بخش دیگری از گفتگوی خود با مردم ایران گفت: دولت در پی خشکاندن ریشه ویژه خواری و رانت در کشور است و در این راه همه باید کمک کنند.

روحانی با بیان اینکه درباره مبارزه با فساد خیلی شعار داده شده و کمتر عمل شده است، گفت: بگونه‌ای عمل شده که مردم ما وقتی این موضوع مطرح می‌شود، تردید می‌کنند که در مقام عمل چه اقدامی شده است.

رئیس جمهوری افزود: در بخش مبارزه با فساد اگر چه مشکلات ساختاری وجود دارد، ولی این مشکلات حل و فصل خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه در مسیر مبارزه با فساد با مواردی تکان دهنده برخورد کردیم، گفـت: پول بیت المال و رقم بسیار بالایی در حدود هشت و نیم تا ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار یک نفر قرار گرفته که واقعا دلیل آن معلوم نیست.

روحانی در ادامه افزود: در این زمینه همه از جمله دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست به دست هم بدهیم، با هم حرکت کنیم و درباره این مورد خاص کاری کنیم، این پول مردم به بیت المال برگردد.

روحانی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که ریشه ویژه خواری و رانت در کشور خشکیده شود، گفت: در نشستی که با کارکنان وزارت اطلاعات داشتم، دستور دادم که آن‌ها نیز با جدیت وارد شوند، تا بتوانیم ابتدا پول مردم را به بیت المال برگردانیم و پس از آن مشکلات ساختاری را حل کنیم و در این زمینه البته همه از جمله مجلس و قوه قضائیه و همه مردم باید دولت را یاری دهند.

صدای عظمت این ملت به گوش دنیا رسیده است

رییس جمهوری در بخش دیگری از گفتگوی خود با مردم ایران گفت: دولت از انتقاد استقبال می‌کند و مردم ما باید حرف بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه به دانشگاه انتقاد دارد، با اشاره به سخنان خود در جمع رؤسای دانشگاه‌ها گفت: انتقاد من این بود که می‌خواستم دانشگاه حضور فعالتری داشته باشد. نه تنها در روابط بین‌الملل، بلکه دانشگاه محصولش به جامعه برگردد و به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در بحث توافق ژنو و یا‌‌ همان برنامه اقدام مشترک بحث ما برد – برد بود، گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید برد – باخت حاکم باشد در حالی که اصلاً برد – باخت در دنیای امروز معنا ندارد. به هر حال برد – برد معنایش این است که ما در یک بخشی برنده می‌شویم و طرف مذاکره ما در یک بخشی قدم بر می‌دارد.

 حسن روحانی با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است، این است که ما خط قرمز‌ها را مراعات کنیم، خواست مردم را مد نظر داشته باشیم و سیاست‌های کلی و عزت مردم مدنظر باشد، گفت: امروز مردم ما در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و روابط بین‌المللی شاهد یک عزت هستند.

روحانی با بیان اینکه همین صف‌هایی که برای حضور و مذاکره با ایران تشکیل شده نشان می‌دهد که صدای عظمت این ملت به گوش دنیا رسیده است، گفت: امروز ملت ما فرصت جدیدی خلق کرده و به وجود آورده است و بنابراین در این توافق هم ما یک قدم مهم برداشتیم.

وی در تشریح قدم مهمی که برداشته شده است، گفت: دشمنان می‌خواهند، ایران هراسی را در دنیا جا بیندازند و در سایه ایران هراسی، جنایتکاران در منطقه هر کاری بکنند، هر مداخله‌ای بکنند، یعنی فضای دنیا را پر بکنند از اینکه مشکل ایران است و مشکل خطر ایران است و هم برخی از همسایه‌های ما را و هم برخی از کشور‌ها را و هم بخشی از ملت‌ها را بترسانند و ما می‌خواستیم یک ضربه‌ای بزنیم به توطئه ایران هراسی و به دنیا بگوییم که این دروغ است، ایران هیچ خطری برای هیچ کس نیست و فعالیت‌های هسته ای‌اش کاملاً صلح‌آمیز است و در‌هایش برای نظارت بین‌المللی طبق قانون باز است.

 روحانی با اشاره به اینکه در بحث تحریم، اولین ضربه را زدیم، گفت: این قدم اول است و راه بلندی در پیش رو داریم. اینکه شما می‌بینید دیگران اینقدر دارند حرف می‌زنند، امریکایی‌ها هر روز مصاحبه می‌کنند و ما در کشور نیاز به مصاحبه نداریم، خیلی توفیق بزرگی است، آمریکایی‌ها هر روز ناچارند به خاطر فشارهای داخلی خودشان مصاحبه کنند و راست و دروغ را به هم ببافند، شعار بدهند درحالیکه ما نیاز به شعار نداریم.

کد N106774

وبگردی