آفتاب
مجلس تصویب کرد؛

تامین منابع ارزی از سوی صندوق توسعه ملی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم

تامین منابع ارزی از سوی صندوق توسعه ملی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم

با مصوبه نمایندگان مجلس، صندوق توسعه ملی مجاز است برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم برای طرح های دارای توجیه فنی تسهیلات ارزی مورد نیاز را تأمین نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز پنج شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 93 نمایندگان مجلس با پیشنهادی از سوی کمیسیون صنایع و معادن با 161رأی موافق، 24 رأی مخالف و 15رأی ممتنع از مجموع 220نماینده حاضر در مجلس تبصره ای را به لایحه بودجه الحاق کردند.

بر اساس این مصوبه صندوق توسعه ملی مجاز است به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم برای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی از طریق بانک های عامل تسهیلات ارزی مورد نیاز را تأمین و پرداخت نماید.

بر این اساس به منظور سرمایه گذاری بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فناوری های نوین با اولویت طرح های نیمه تمام که دارای مجوز سرمایه گذاری مشترک با سازمان های توسعه ای (ایدرو و ایمیدرو و شرکت ملی صنایه پتروشیمی) حداقل 51درصد می باشد، صندوق توسعه ملی مجاز است برای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و اهلیت متقاضی از طریق بانک های عامل تسهیلات ارزی مورد نیاز را تامین و پرداخت نماید.

 

کد N106747

وبگردی