آفتاب

کدخدایی: چانه زنی کارشناسان هسته ای ثمره مقاومت مردم ایران اسلامی است

کدخدایی: چانه زنی کارشناسان هسته ای ثمره مقاومت مردم ایران اسلامی است

تهران - ایرنا - مشاور عالی دبیرشوای نگهبان مقاومت مردم ایران را رمز موفقیت در تمامی عرصه ها از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای دانست و تاکید کرد: چانه زنی در مذاکرات کارشناسان هسته ای کشورمان و 1+5 ثمره مقاومت مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عباسعلی کدخدایی شامگاه چهارشنبه به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در حوزه علمیه امام مهدی(عج)، در سخنانی مقاومت را محور استمرار نظام جمهوی اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مقاومت مردم در برابر رژیم طاغوت، مقاومت در جنگ تحمیلی و مقاومت برای بدست آوردن دانش هسته ای از جمله این موفقیت ها است.

وی ادامه داد: مردم در مبارزه با رژیم طاغوت از خود مقاومت نشان دادند و با تبعیت از امام خمینی(ره) به راه و هدف خود ادامه دادند که نتیجه آن مقاومت، پیروزی 22 بهمن ماه 57 بود.

مشاور دبیرشورای نگهبان مقطع دوم مقاومت آگاهانه را در زمان جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: در ایامی که دشمن با همراهی تمامی بیگانگان به نظام نوپای جمهوری اسلامی هجوم آورد این ایستادگی و مقاومت مردمی نتیجه بخش شد و تمامی متجاوزان را به عقب راند.

کدخدایی مقاومت مردم در زمان جنگ تحمیلی و مبازه با رژیم طاغوت را آگاهانه و ایثارگرانه خواند و تمامی این ایستادگی ها را اصولی و الهی عنوان کرد.

وی ایستادگی برای بدست آوردن انرژی صلح آمیز هسته ای را نشانه مقاومت دیگر مردمی دانست و تصریح کرد: غرب نمی خواست به غیر از خودش و تعداد معدودی از هم پیمانانش، کشور دیگری به تکنولوژی انرژی هسته ای دست یابد و به همین دلیل بدون هرگونه توجیهی به مخالفت با ایران پرداخت اما دانشمندان ما با همراهی مردم مقابل تمامی موانع دشمن ایستادند.

مشاور عالی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دشمن با کارشکنی و محدود کردن دانشگاههای ما در رشته هسته ای خواستار به نتیجه نرسیدن انرژی هسته ای کشور ما بود اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و شکستن حصار دشمن و با درایت جوانان دانشمند کشور توانستیم به موفقت کسب دانش 20درصد دست پیدا کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه دشمن تصور بدست آمدن این موفقیت جمهوری اسلامی ایران را نمی کرد، گفت: دشمن در راه مانع تراشی برای انرژی صلح آمیز هسته ای از هیچ راهکاری فروگذار نکرد و حتی از هر تهدیدی اعم از نظامی نیز دریغ نکرد اما مردم و دانشمندان با انگیزه های ایجاد شده از سوی رهبری به راه پیشرفت ادامه دادند و امروز در جایگاه والایی قرار داریم.

مشاور عالی دبیرشورای نگهبان همچنین مقاومت را به معنی ایستادگی و پایداری بر اصول عنوان کرد و گفت: مقاومت بر پایه سنت الهی نتیجه ای والا خواهد داشت و رویکرد ایستادگی ملت ما بر همین مبنا بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستم شاهی شد.

کدخدایی تصریح کرد: استقامت بر پایه دین و سنت الهی بهشت را به دنبال دارد و این مهم اگر برپایه اصول باشد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به غیر از مقاومت مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی نقش یک رهبر در هدایت ایستادگی مردمی اثر بخش بود و این رویکرد را امام(ره) با هدایت به موقع، به خوبی به اجرا گذاشتند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان نقش رهبر معظم انقلاب را نیز همانند رویکرد راهبردی امام(ره) مناسب توصیف کرد و گفت: رویکرد ایشان در تمام زمینه های کشور دنباله رو بنیانگذار انقلاب بود و همیشه تدابیری آگاهانه داشته اند.

کدخدایی در ادامه به انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی معنوی، الهی و دینی بود و با تمام انقلاب های جهان تفاوت دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با هیچ کدام از انقلاب دنیا اعم از انقلاب فرانسه، آمریکا و اروپا قابل مقایسه نیست و درخشندگی اش در تمامی دنیا مشخص است.

سیام**7261** 1597
کد N106671

وبگردی