آفتاب

روحانی: اگر مردم در زمینه سبد کالا به زحمت افتادند، عذرخواهی می کنم

روحانی: اگر مردم در زمینه سبد کالا به زحمت افتادند، عذرخواهی می کنم

رئیس جمهور درباره توافق ژنو واظهاراتش در جمع دانشگاهیان گفت: انتقاد خوب است و ما استقبال میکنیم. انتقاد من به دانشگاه بود که چرا کمتر حضور دارد. نه تنها در بحث روابط بین الملل بلکه من گفتم دانشگاه باید به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

به گزارش خبرآنلاین،حسن روحانی در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود گفت:دانشگاه باید کاری کند که محصولش بیاید به جامعه. و نباید به نوشتن کتاب و مقاله اکتفا کند. باید چرخه تولید و فناوری را کامل کند و در ضمن مسائل داخلی و خارجی وارد بحث شود.

وی ادامه داد:در بحث برنامه مشترک ژنو، بحث ما برد-برد بود. بعضی ها فکر میکنند که برد-باخت باید باشد. اصلا برد-باخت در دنیای امروز معنا ندارد. برد-برد یعنی ما در یک بخشی برنده می شویم و طرف مقابل در بخشی دیگر. برد-برد است که توافق می ماند. ‌آنچه مهم است رعایت خط قرمزها و رعایت سیاست های کلی و رعایت عزت مردم است. امروز شاهد یک عزت هستیم. مردم ما شاهد عزت هستند.
رئیس جمهور که می گفت همین صف های طولانی که برای ورود به ایران بسته شده و مذاکره نشان میدهد که صدای عزت و عظمت ملت ایران به دنیا رسیده است، اظهار داشت:در این توافق ما یک قدم مهم برداشتیم. آن این است که دشمنان ما می خواهند ایران هراسی را در دنیا جا بیندازند و به دنیا بگویند ایران خطر است و در سایه آن جنایتکاران در منطقه هر کاری و دخالتی بکنند.
روحانی در ادامه اظهاراتش گریزی به سبد کالایی زد و با بیان اینکه ما دیدیم قشرهای آسیب پذیر جامعه ما از نظر سلامت و امنیت غذایی تحت فشار هستند، تصریح کرد: وقتی در دولت بحث کردیم عده ای گفتند تامین اعتبار مشکل است ولی ما گفتیم اقشاری که خیلی در فشار هستند را با سبد کالا کمک کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد:برخلاف تعبیر عده ای این جایگزین یارانه نمیشود. البته خوب اشکالاتی بود و من هم به خاطر اشکالات متاثر شدم و دستور دادم هیئتی اشکالات را بررسی کنند تا بعدا با این مشکلات روبرو نباشیم. اما ما نه یک سیستم مالیاتی دقیق داریم که ثروتمندان مشخص باشند و نه سیستم تامین اجتماعی.ادامه سبد کالا به اقشار آسیب پذیر داده می شود ولی باز هم ممکن است به همه نرسد. وقتی کاری را نتوانیم 100 درصد انجام بدهیم 90 درصد هم انجام ندهیم؟ بالاخره شاید نتوان به طور کامل همه افراد آسیب پذیر را شناسایی کرد.

روحانی تاکید کرد:اگر مردم در زمینه سبد کالا به زحمت افتادند ، من به عنوان رئیس جمهور از آنان عذرخواهی میکنم. این دولت اگر نقص داشته باشد خواهد گفت و ما نقص داشتیم و عذرخواهی می کنیم. هدف این است که مردم از لحاظ معیشت و بخصوص از لحاظ مواد غذایی به قدر توان دولت توانا شوند.
روحانی افزود: البته باید اقدامات اساسی انجام شود و اینها مانند مسکن است. نباید مردم به سبد و یارانه نیاز داشته باشند ولی به هرحال اینها زمان می برد.

/212 27

کد N106629

وبگردی