آفتاب

رییس جمهور/11/: نمی‌توانیم به هنر دستور دهیم

رییس جمهور/11/: نمی‌توانیم به هنر دستور دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال مجری برنامه که در بخش سینما و تئاتر فکر می‌کنید چه نیازی وجود دارد که مردم در فیلم‌ها و تئاترها امید را ببینند، گفت: اولا ما نمی‌توانیم به هنر دستور دهیم، اما مردم می‌توانند بخواهند و خواست مردم برای همه بخش‌ها اصل است و مردم ما امروز نشاط و امید بیشتری می‌خواهند.

وی افزود: من در سخنرانی خود برای هنرمندان این موضوع را خواستم که آنها در بخش‌های مختلف هنری از جمله تئاتر و سینما و بخش‌های دیگر امید را بیشتر بیافرینند و خواست مردم را مدنظر قرار دهند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که باید بین سینما و مردم آشتی صورت بگیرد، افزود: نباید گیشه‌ها و سالن‌های سینما خلوت باشد. باید فیلمی را خلق کنیم که برای دیدنش صف‌های طولانی ایجاد شود.

روحانی گفت:‌ واقعا هنر بهترین تاثیرگذار است برای این‌که پیام‌ها را به دل بنشاند و مهم این است که پیام‌هایی را که نیاز مردم است به دل بنشاند و از جمله اینها بحث وجدان کاری، مبارزه با فساد و ویژه‌خواری است. ما با دنیا روابط خوب و عزتمندانه می‌خواهیم و مردم ما نیز عزت دارند و همه اینها باید در فیلم‌ها نمود داشته باشد. کما این‌که در بخشی از فیلم‌ها نیز چنین پیام‌هایی وجود دارد.

وی گفت:‌ خواهش من از هنرمندان این است که در ساخت هنرهایشان بیشتر به فکر نشاط،‌ امید و آرامش برای کل جامعه باشند.

ادامه دارد ...

کد N106617

وبگردی