آفتاب

رییس جمهور/7/:دولت مقید است از بانک مرکزی استفاده ابزاری نکند

رییس جمهور/7/:دولت مقید است از بانک مرکزی استفاده ابزاری نکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور با مورد توجه قرار دادن نام‌گذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با بیان این‌که حماسه سیاسی و اقتصادی به دست مردم ایران خلق شده و خواهد شد، گفت: دولت در زمینه حماسه سیاسی به غیر از مسائل داخلی هم در سفر "بیشکک" که یک سفر منطقه‌ای حساب می‌شد و هم در سفر به سازمان ملل که بسیار با اهمیت است حماسه سیاسی را در بخش سیاست خارجی کلید زد.

وی با بیان این‌که حماسه اقتصادی را هم مردم باید بیافرینند و این موضوع با تکیه بر منابع داخلی‌مان است، خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد در این 6 ماه شاهد حرکت‌های بسیار خوبی هستیم؛ چنانچه در بحث تورم توانستیم یک قدم آن را مهار کنیم ودر حالی که تا پایان دی‌ماه تورم 35 درصد اعلام شده، اما ما 8 واحد درصد کاهش تورم در این مدت داشتیم که این خود بسیار ارزشمند است.

روحانی با تاکید بر این‌که دولت بسیار مقید است که از بانک مرکزی استفاده ابزاری نکند، گفت: این‌که برای هر مشکل به بانک مرکزی مراجعه کنیم ساده است، اما این موضوع باعث ایجاد مشکلات و نقدینگی فراوان می‌شود.

روحانی گفت: ما امروز در زمینه تورم قدم مناسب و خوبی طی این 6 ماه برداشته‌ایم و البته شکستن رکود از تورم مهم ‌تر است. گرچه این‌ها گاهی با هم سازگار نیستند.

وی افزود: خوشبختانه آمار نشان می‌دهد در زمینه بیکاری ولو اندک کاهش ایجاد شده و ما شاهد تحول در ماه‌های آینده و سال آینده خواهیم بود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:‌در سرمایه‌گذاری 8 میلیارد فاینانس خارجی را برای سد و نیروگاه و بخش‌های معدنی و فولاد و در برخی شهرستان‌ها برای مترو توانسته‌ایم جذب کنیم و 8 و نیم میلیارد دیگر تا پایان سال جذب خواهیم کرد.

ادامه دارد...

کد N106601

وبگردی