آفتاب

انتقاد آلمان از نبود آزادی های مدنی در مصر

انتقاد آلمان از نبود آزادی های مدنی در مصر

برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه آلمان نسبت به آنچه نبود آزادی های مدنی از جمله آزادی بیان و مطبوعات در کشور مصر خواند، انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر دولت این کشور به این موضوع شد.

به گزارش ایرنا،ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ عصر چهارشنبه در نشست خبری با ˈنبیل فهمیˈ همتای مصری خود در برلین که به منظور گفت وگو با مقام ها آلمانی به این کشور سفر کرده است، با بیان اینکه شاهد کاستی های فراوانی در زمینه آزادی های فردی و مدنی در مصر هستیم،گفت: قاهره باید به این موارد توجه بیشتری داشته و زمینه فراهم شدن آزادی های مدنی و اجتماعی را برای مردم ایجاد کند.

فرانک والتر اشتاین مایر در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری 20 خبرنگار شبکه الجزیره در قاهره از سوی دولت موقت مصر که به اتهام رابطه با گروه های تروریستی در هتل محل اقامت خود بازداشت شده اند، با بیان اینکه برلین تحولات مصر را با دقت و نگرانی دنبال می کند، تاکید کرد: حتما این موضوع را در مذاکرات خود با همتای مصری اش دنبال خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین با استفاده از فرصت این نشست خبری، به موضوع بحران سوریه در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با ابراز نگرانی از آنچه ادامه خشونت ها و کشتار مردم خواند، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست بعدی سوریه که قرار است در اواخر ماه فوریه تشکیل شود،برقراری آتش بس در مناطق بحرانی و همچنین فراهم شدن امکان ارائه کمک های بشردوستانه به مردم آواره، محقق شود.

نبیل فهمی نیز در واکنش به هشدار اشتاین مایر در مورد نبود آزادی های اجتماعی در مصر، با تاکید بر تلاش مقام های دولتی کشورش برای تشکیل یک دولت دموکراتیک و آزاد،گفت: ما هنوز در کشور خود با خطر تروریسم مواجه هستیم اما در عین حال رهبران مصر همچنان به حفظ آزادی بیان و فعالیت آزاد مطبوعات اعتقاد داشته و به آن احترام می گذارند.

وزیر خارجه مصر همچنین در ادامه سخنان خود در این نشست خبری وضعیت سوریه را ˈبسیار خطرناکˈ توصیف کرده و بر حل بحران این کشور از راه های سیاسی و البته با حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

خبرنگاران بین المللی و اهالی مطبوعات در هفته ها و ماه های گذشته بارها نسبت به آنچه ˈخشونت های بی سابقه از سوی نهاد های دولتی مصر و ایجاد مانع در راه روند اطلاع رسانی شفافˈ عنوان شده، انتقاداتی را مطرح کرده و خواستار تغییر این وضعیت شده اند تا بتوانند به گفته خود آزادانه و بدون مانع فعالیت صنفی را در راستای اطلاع رسانی شفاف انجام دهند.

براساس گزارش های رسانه ای هفته گذشته نیز یک گروه خبری از شبکه تلویزیونی ARD آلمان در حین انجام فعالیت حرفه ای در کشور مصر به اتهام ارتباط با گروه اخوان المسلمین مورد تهاجم و ضرب و شتم قرار گرفته است.

اروپام** 2051** 1701 ** 1597
کد N106596

وبگردی