آفتاب

روسیه بر ضرورت همکاری سازنده دمشق با سازمان های بشردوستانه تاکید کرد

روسیه بر ضرورت همکاری سازنده دمشق با سازمان های بشردوستانه تاکید کرد

مسکو - معاون وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت ادامه همکاری سازنده دولت سوریه با سازمان ها بشردوستانه بین المللی به منظور توزیع کمک های انسانی گسترده تر به مردم این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، میخاییل بوگدانف روز چهارشنبه در دیدار با ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه وضعیت انسانی در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

دو طرف در این دیدار همچنین مسایل مربوط به آماده سازی دور دوم مذاکرات ملی سوریه را که برای 10 فوریه (پنج روز دیگر ) برنامه ریزی شده است، مورد بحث قرار دادند.

روسیه بر خلاف اردوگاه غربی- عربی با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است و بر ضرورت حل و فصل مسایل این کشور از راه مذاکره و به دست خود سوری ها تاکید دارد.

مسکو همچنین با تلاش کشورهای غربی برای برجسته سازی غیرواقعی مسایل انسانی توسط غربی ها و وارونه جلوه دادن واقعیات مرتبط با این امر به طور قاطع مخالفت می کنند.

مقام های روس بارها اعلام کرده اند که گروه های تروریستی تکفیری حاضر در سوریه از دسترسی مردم این کشور به کمک های انسان دوستانه ارسالی از سوی کشورهای دیگر و نیز سازمان های بین المللی ممانعت می کنند.

اروپام/518/ 3404
کد N106561

وبگردی