آفتاب
یک نماینده مجلس در صحن علنی:

کم سواد خواندن منتقدان توافقنامه ژنو ناشی از عصبانیت رئیس جمهور است/ بهتر بود ظریف وزیر بازرگان می شد

کم سواد خواندن منتقدان توافقنامه ژنو ناشی از عصبانیت رئیس جمهور است/ بهتر بود ظریف وزیر بازرگان می شد

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاهها و کم سواد خواندن منتقدین توافقنامه ژنو گفت: کم سواد خواندن منتقدان ناشی از عصبانیت رئیس جمهور است چرا که از این تفاهمنامه در میان هیچ قشری استقبال نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر آقا محمدی نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهور در جمع روسای دانشگاهها گفت: آقای رئیس جمهور که منتقدین توافقنامه ژنو را کم سواد دانسته است ناشی از عصبانیتش است چرا که در هیچ قشری از این تفاهمنامه استقبالی نشد و رئیس جمهور از این موضوع عصبانی است.

وی با تاکید بر اینکه آقای رئیس جمهور حقوقدان هستند نه سرهنگ اظهار داشت: روحانی در نقش سرهنگ و به عنوان فرمانده به اساتید کشور دستور دادند از تفاهم‌نامه ژنو دفاع کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما به عنوان اعضای کمیسیون امنیت ملی هنوز در جریان مسئلع نیستیم و رئیس جمهور از مردم می خواهد بدون دلیل از امری که مبهم است دفاع کنند.

نماینده مردم خرم آباد با انتقاد از عملکرد ظریف گفت: آقای ظریف به زبان فارسی صحبت نمی کند که همه متوجه شوند به انگلیسی صحبت می کنند و به آلمانی ترجمه می کنند.

وی افزود: محبت آقای ظریف به رژیم صهیونیستی ما را به یاد ادبیات آقای مشایی و دوستی شان با ملت اسرائیل می اندازد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: آقای ظریف با این ادبیات سزاوار بود وزیر آقای بازرگان و سیاستهای گام به گام بازرگان می شد.

ابوترابی در پاسخ به این تذکر گفت: زمانی که تذکری مطرح می کنید نباید در قالب نطق باشد و نمی خواهیم در فضای سیاسی حرف جدیدی خلق کنیم در خصوص بحث هسته ای مسئولان نظام تصمیم می گیرند.

وی تاکید کرد: این مسائل در یک چارچوب و جایگاه مناسبی مورد نقد قرار می گیرد در شورای عالی امنیت ملی این مباحث مطرح می شود البته منافاتی ندارد که ما نقد داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل کلان در چارچوب منافع ملی هدایت می شود و منافع ملی مورد توجه و حراست جدی است. امیدواریم از حقوق ملت ایران حفظ و حراست شود.

 

کد N106414

وبگردی