آفتاب
اختصاصی/

صالحی: آژانس بین المللی انرژی اتمی با سعه صدر مطالبات خود را دنبال کند

صالحی: آژانس بین المللی انرژی اتمی با سعه صدر مطالبات خود را دنبال کند

شهر ری - ایرنا - علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید مطالبات خود را با سعه صدر بیشتری دنبال کند.

معاون رییس جمهوری در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و در حاشیه ادای احترام مسوولان سازمان انرژی اتمی به امام راحل (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون توافقی 6 ماهه با گروه 1+5 داریم و از طرفی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این دوره به خوبی بگذرد.

وی با بیان اینکه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی قبلا در 6 بند تفاهم نامه امضا کرده اند، افزود: البته مواردی است که مراحل آن در حال انجام بوده و قرار است بعد از طی سه ماه که ما آن 6 بند را پاسخ دادیم برای ایجاد فضای مناسب آینده، مذاکرات را با آژانس ادامه دهیم.

صالحی اظهار داشت: با توجه به توافق صورت گرفته با گروه 1+ 5 که میزان بازدیدها از تاسیسات هسته ای بیشتر شد به دلیل اینکه یک سری تعلیق صورت گرفته و کار سازمان و آژانس بیشتر شده است.

وی گفت: حتی آژانس مطالبه هشت میلیون دلاری بودجه برای این امر کرده و ما فکر می کنیم باید به گونه ای کار را مدیریت کنیم که بتوانیم به مسایل مورد نظر با توجه به محدودیت تعداد افراد و ظرفیت موجود در آژانس و سازمان انرژی اتمی بپردازیم به گونه ای این مذاکرات را به پیش ببریم که این بحث صدمه ای نبیند.

1724/1417/703
کد N106312

وبگردی