آفتاب

اسماعیلی: قانون اساسی یک میثاق ملی است

اسماعیلی: قانون اساسی یک میثاق ملی است

عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد که بیشترین دشمنی‌ها با مردم ما به دلیل این است که جمهوری اسلامی، پارادایم نظام حقوقی را برهم زده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن اسماعیلی در گردهمایی بزرگ بسیج حقوقدانان سراسر کشور که در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک پدیده بی‌نظیر و کم نظیر در تاریخ بود که مسیری به روی بشریت گشود و آثارش را تاکنون دیده‌ایم و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی کشورمان چهره مدون انقلاب اسلامی است، گفت: این قانون برای همه ملت‌ها با ارزش و دارای احترام فوق‌العاده‌ای است، اما برای ما به عنوان یک میثاق ملی مطرح است؛ زیرا ثمره مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایی است که سال‌های طولانی تثبیت شده است.

اسماعیلی ادامه داد: آنچه که انقلاب اسلامی ما انجام داد، تغییر گفتمان امروز و ارائه مدل جدیدی برای برقراری حکومت و نوع تنظیم رابطه نهادهای حاکمیتی با مردم بود.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام نظام‌های حقوقی در کشور ما وجود دارد که ما با آنها آشنا هستیم، ادامه داد: آنچه که اسلام می‌خواهد به جهان امروز نشان دهد، دارای اشتراک ظاهری و لفظی بوده و شاید بیشترین دشمنی‌ها با مردم ما به این دلیل است که جمهوری اسلامی پارادایم نظام حقوقی را برهم زده و اگر بتواند کارآمدی خود را به اثبات برساند، موفق خواهد شد و همه دنیا به آن روی خواهند آورد.

انتهای پیام

کد N106189

وبگردی