آفتاب
با تصویب نمایندگان؛

درآمد اجاره اماکن ورزشی صرفاً برای ورزش‌‌ همان شهرستان هزینه می‌شود

درآمد اجاره اماکن ورزشی صرفاً برای ورزش‌‌ همان شهرستان هزینه می‌شود

درآمد حاصل از واگذاری واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به بخشهای خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دستگاه ذی‌ربط ملی یا استانی اختصاص می‌یابد.

با موافقت نمایندگان مجلس درآمد اماکن ورزشی اجاره داده شده فقط برای ورزش‌‌ همان شهرستان هزینه می‌شود و انتقال و هزینه آن در شهرستان دیگر ممنوع است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور با بند "م" تبصره ۳ این لایحه موافقت کردند.


براساس بند یاد شده درآمد حاصل از واگذاری واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به بخشهای خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از واریز به حساب درآمدهای عمومی دولت، نزد خزانه داری کل کشور حسب مورد با تصویب دولت از محل اعتبارات ردیفهای متفرقه مربوطه ذیل ردیف ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون به دستگاه ذی‌ربط ملی یا استانی اختصاص می‌یابد و براساس سازوکار بند (ص) ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای طرح‌ها و پروژه‌های مشارکت با بخش خصوصی، هزینه می‌شود.


آیین‌نامه اجرایی این بند شامل نحوه واگذاری، تعیین و واریز وجوه اجاره‌بها به درآمدهای عمومی دولت، نحوه تعیین صلاحیت شرکت‌ها و ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان با ‌پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیأت‌ وزیران می‌رسد.


درآمد اماکن ورزشی اجاره داده شده صرفاً برای ورزش‌‌ همان شهرستان هزینه می‌گردد و انتقال و هزینه آن در شهرستان دیگر ممنوع است.


شایان ذکر است نظارت و کاربری و استانداردهای بهره‌برداری و خدمات رسانی بخش‌های خصوصی، تعاونی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که واحدهای خدماتی، رفاهی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به آن‌ها واگذار می‌شود و همچنین رعایت حقوق مصرف کننده به عنوان بخشی از قرارداد فی مابین بر عهده دستگاه اجرایی مربوط است.

کد N106096

وبگردی