آفتاب

ولایتی: ایران از حقوق هسته ای عقب نشینی نمی کند

ولایتی: ایران از حقوق هسته ای عقب نشینی نمی کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد افزود: ما موافق نظارت سازمان های بین المللی هستیم زیرا آنچه ما در جمهوری اسلامی انجام می دهیم کارهای قانونی و در چارچوب قرارداد ان پی تی است و کشورهایی که این قرارداد را امضا کرده اند می توانند از مزایای صلح آمیز انرژی هسته ای استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با وزیر امور خارجه سوئد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دیدار خوبی با وزیر خارجه سوئد داشتیم. در این دیدار روابط دوجانبه، مسائل بین المللی و منطقه ای مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع هسته ای اولین موضوعی بود که توسط ایشان مطرح شد ادامه داد: من با صراحت بر حفظ حقوق هسته ای ایران تاکید کردم و گفتم که این خواسته ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است. همچنین یادآور شدم مذاکرات ادامه خواهد یافت تا اینکه به نتیجه کامل برسیم.

ولایتی با اشاره به اینکه ایران از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد افزود: ما موافق نظارت سازمان های بین المللی هستیم زیرا آنچه ما در جمهوری اسلامی انجام می دهیم کارهای  قانونی و در چارچوب قرارداد ان پی تی است و کشورهایی که این قرارداد را امضا کرده اند می توانند از مزایای صلح آمیز انرژی هسته ای  استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث دوم را در مورد سوریه دانست و گفت: وزیرخارجه سوئد تاکید کرد سوریه کشوری است که از جانب بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته در ابتدا تصورشان این بود ظرف مدت کوتاهی می توانند حکومت سوریه را ساقط کنند و در این میان از تروریست ها کمک گرفتند و من گفتم حدود 70 کشور علیه مردم سوریه می جنگند و تعدادی از این افراد از کشورهای اروپایی می آیند لذا گفتم این اقدام باید از سوی مجامع بین المللی و سازمان ملل محکوم شود.

وی ادامه داد: به اتفاق کسانی که دنبال راه حل نظامی بودند امروز طرفدار راه حل صلح آمیز هستند بسیاری از آنها چاره ای ندارند و تاکید می کنند راه حل، راه حل سیاسی است همان چیزی که جمهوری اسلامی از ابتدا می گفت.

ولایتی در مورد مباحث مطرح شده در مورد افغانستان نیز گفت: ایشان مطرح کردند خوشحالیم کشورهای بیگانه، ناتو و آمریکا در حقیقت توسط مردم مجبور شدند عقب نشینی کنند این تجربه تاریخی از ابتدا در مردم افغانستان وجود داشت آنها انگلیسی ها را در قرن 19 ، شوروی را در قرن 20 و آمریکا را در قرن 21 به واسطه غیبت و همت مردم افغانستان مجبور به ترک این کشور کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در مورد مباحث مطرح شده در مورد عراق گفت: آنچه که در عراق می گذرد استمرار حرکت نامعقول و غیر قابل قبول کسانی است که از تروریست حمایت می کنند و تروریست ها بدانند و همانطور که مردم عراق توانستند صدام را سرنگون کنند و آمریکا را بیرون برانند حتما با اتحاد می توانند علیه تروریست با موفقیت عمل کنند.

 

کد N105926

وبگردی