آفتاب
ادعای یک نماینده مجلس/

درخواست سفیر آمریکا در سازمان ملل از وزارت خارجه ایران: هیات کره شمالی را به تهران راه ندهید

درخواست سفیر آمریکا در سازمان ملل از وزارت خارجه ایران: هیات کره شمالی را به تهران راه ندهید

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دولت در سیاست خارجی گفت: کار به جایی رسیده که سفیر آمریکا در سازمان ملل به وزارت خارجه نامه می نویسد که هیات کره شمالی وارد ایران نشود، وزارت خارجه نیز تمکین کرده و با این توجیه که سفر هیات کره ای در مقطع کنونی به صلاح نیست، مانع این اتفاق شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با انتقاد از رویکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی گفت: سیاست دولت در روابط خارجی کار را به جایی رسانده که سفیر آمریکا در سازمان ملل به وزارت خارجه نامه نوشته که هیات کره شمالی نباید به ایران وارد شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه نیز دستور سفیر آمریکا در سازمان ملل را تمکین کرده و به نیروهای مسلح اعلام می کند که در مقطع کنونی صلاح نیست که هیات کره ای وارد ایران شود. این کار ذلتی است که آقای ظریف پذیرا می شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: اقدامات دولت در سیاست داخلی و اخرجی موجب نگرانی ما شده است.

وی گفت: زمانی که موضوع اجلاس ژنو مطرح شد همزمان رئیس جمهور اعلام کرد که خزانه کشور خالی است این اقدام پیام نامناسبی را از داخل کشور به کشورهای مستکبر مورد مذاکره داد و شرایط را برای اعمال فشار بیشتر و گرفتن امتیاز از ایران مناسب دیدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز پیش مقامات وزارت خارجه آمریکا طرح غذا در برابر نفت برای ایران مطرح کردند، مشابه کاری که با دولت عراق انجام دادند همزمان با طرح این پیشنهاد، دولت طرح ارائه سبد کالا به اقشار آسیب پذیر را مطرح کرد و صف های طولانی از مردم در فصل زمستان برای گرفتن سبد کالاتشکیل شد.

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه اصل طرح ارائه سبد کالا به اقشار آسیب پذیر طرح مناسبی است گفت: در وضعیت کنونی شکل گیری صف های طولانی برای گرفتن سبد کالا پیام خوبی برای کشورهای غربی ندارد و از یک سو به عزت و ملت ایران خدشه وارد می کند و از سوی دیگر دخالت های بیجایی را از سوی کشورهای غربی موجب می شود تا جایی که در مباحث دفاعی و نظامی ما هم دخالت می کند.

حاجی اظهار داشت: پیش بینی می کردیم که طرفهای غربی پس از مذاکرات ژنو تا اینجا جلو بیایند. پس از مذاکرات و انتشار متن اقدام مشترک طرف غربی گستاخ شد به نحوی که سفیر آمریکا در سازمان ملل برای سفر هیات کره ای به ایران تعیین تکلیف می کند.

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد: به دولت نصیحت می کنیم دست از این سازشکاری بردارد، ملت ایران اجازه نمی دهد ذره ای از عزت و اقتدار نظام خدشه دار شود و در مقابل زیاده خواهی های آمریکا خواهند ایستاد.

 

 

کد N105867

وبگردی