آفتاب

انتقاد مشاور رئیس جمهوری سوریه از غرب برای حمایت از تروریسم

انتقاد مشاور رئیس جمهوری سوریه از غرب برای حمایت از تروریسم

تهران – ایرنا- ˈبثینه شعبانˈ مشاور سیاسی و رسانه ای ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه با اعتراض به مواضع جامعه بین المللی در قبال درگیری های این کشور، از حمایت غرب از گروه های تروریستی و سکوت در برابر اقدامات خشونت آمیز آن ها انتقاد کرد.

شعبان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی ˈلو موندˈ با اشاره به نخستین دور مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه، حل و فصل بحران این کشور را مستلزم صرف زمان دانست و ضمن اعلام آمادگی برای آغاز دور بعدی مذاکرات، هدف دولت سوریه را خدمت به ملت این کشور عنوان کرد.

شعبان در مورد کمک رسانی به غیرنظامیان آسیب دیده در جریان نا آرامی ها، ارتباط دولت سوریه را با سازمان های کمک رسان،از جمله صلیب سرخ، هلال احمر و سازمان ملل تنگاتنگ توصیف و برتعهد دمشق درجهت تامین مایحتاج و نیازهای ملت سوریه تاکید کرد. وی گروه های تروریستی را عامل ممانعت از رسیدن این کمک ها به مناطق آسیب دیده دانست.

این مقام سوری با اشاره به اظهارات خبرنگار فرانسوی که مدعی شده بود محاصره دولتی در برخی از شهرها مانع امدادرسانی می شود،آن ها را ادعاهایی کذب دانست و گفت: شهرهای ˈنبلˈ و ˈالزهراˈ از 720 روز پیش در محاصره تروریست ها قرار دارند و طی این مدت تقاضاهای ما از جامعه جهانی برای کمک به ساکنان این مناطق بدون پاسخ مانده است.

شعبان راه حل سیاسی را کلید برقراری صلح و امنیت در سوریه دانست و افزود با برقراری آرامش، کشاورزی در مزارع رونق خواهد گرفت و مردم این کشور از کمک های خارجی بی نیاز خواهند شد.

وی در مورد تشکیل دولت انتقالی بر پایه توافق ˈژنو 1ˈ،ضمن یادآوری نخستین بندتوافق مذکور مبنی برلزوم توقف خشونت ها و اقدامات تروریستی در این کشور،گفت:مشکل اصلی این است که عده ای، بدون اجرای سایر مفاد قبلی، صرفا برهمین یک مورد که به انتقال دولت مربوط می شود،متمرکز شده اند؛درحالی که بدون اجرای مفاد قبلی،نمی توان به دیگر مفاد پرداخت.

شعبان افزود: مخالفان اصول کلی این سند را قبول ندارند و تنها بر استقرار دولت انتقالی پافشاری می کنند.میان آنچه آن ها مدعی هستند و آن چه در عمل انجام می دهند، تفاوت بسیار وجود دارد.

وی در انتها با یادآوری فعالیت های تروریستی گروه هایی همچون ˈداعشˈ ، ˈجبهه النصرتˈ و ˈالقاعدهˈ در سوریه،سکوت جامعه بین المللی به ویژه غرب را در این زمینه مورد انتقاد قرار داد.

اروپام**9053**خاورم**9156**1856
کد N105689

وبگردی