آفتاب

مصرف مشروبات الکلی = از دست دادن بینایی

مصرف مشروبات الکلی = از دست دادن بینایی

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به کور شدن تعدادی از جوانان به دلیل مصرف مشروبات الکلی گفت: پس از حادثه‌ای که در رفسنجان صورت گرفت جوانان درس عبرتی نگرفتند و برای تفریح و سرگرمی از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند که چندی پیش جوانی بر اساس مصرف این نوشیدنی حرام چشمان خود را از دست داد.

حمید اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، با اعلام این خبر گفت: در هشتم بهمن ماه سال جاری فردی به نام "م- ا" بر اثر مصرف مشروبات الکی چشمان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: صبح روز سه‌شنبه هشت بهمن ماه سال جاری "م- ا" به همراه یکی از دوستان خود در میدان تره بار برای تفریح و خریداری مشروبات الکلی تصمیم می‌گرفتند و " ر- د" که توزیع کننده مشروبات الکی بود به میدان تره بار می‌رود و دوستان خود را از داشتن دو بطری مشروب در خودروی خود آگاه می‌سازد.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان اظهار کرد: " م - ا " به سمت خودروی " ر- د" می رود و با برداشتن یک بطری مشروب بدون هیچ وقفه‌ای نصف آن را می خورد و به اتفاق همدیگر به باغ رضا در سیرچ راهی می‌شوند.

اسحاقی تصریح کرد: رضا پس از مدتی متوجه حالات بد "م - ا" بعد از نوشیدن مشروب می‌شود و فورا او را برای درمان به درمانگاه می برد که متاسفانه به دلیل دیر اقدام کردن "م - ا" چشمان خود را برای همیشه از دست می‌دهد.

وی گفت: از آنجا که همه می دانیم اسلام مصرف هرگونه نوشیدنی مست کننده ای را حرام دانسته و در کنار این موضوع ما از مضرات این نوشیدنی آگاهیم باز هم گروهی به اینگونه تفریحات می پردازند و سرنوشت خود را تباه می کنند.

اسحاقی ادامه داد: انسان به وسیله عقل است که به بهشت می رود اما اگر عقل زایل شود برترین ویژگی انسان که همان عقل است نابود شده و دیگر هیچ فرقی میان انسان و حیوان نخواهد بود.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: حدود 70 درصد از پرونده‌های قتل و تجاوز بر اساس مصرف مشروبات الکلی و روانگردان‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: اگرچه مصرف کنندگان به دنبال راهی برای رسیدن به یک آرامش نسبی هستند اما نمی دانند پس از مصرف با کوچکترین تنشی فجیع ترین قتل یا تجاوز را به ارمغان می‌آورند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در پایان خاطرنشان کرد: توزیع کنندگان و سازندگان مشروبات الکلی باید شناسایی و تحویل قانون شوند.

انتهای پیام

کد N105681

وبگردی