آفتاب

نیمی از آمریکایی‌ها برگزاری المپیک در روسیه را تصمیم درستی نمی‌دانند

نیمی از آمریکایی‌ها برگزاری المپیک در روسیه را تصمیم درستی نمی‌دانند

در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی سوچی روسیه، براساس یک نظرسنجی جمعی از آمریکایی‌ها معتقدند مساله "امنیت"، نگرانی اصلی آن‌ها درخصوص این بازی‌هاست و برگزاری چنین المپیکی در روسیه تا حدی یک تصمیم اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه، براساس یک نظرسنجی که از سوی مرکز پژوهش "پیو" در آمریکا انجام شد، 44 درصد از آمریکایی‌ها تصمیم برای برگزاری بازرسی بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی روسیه را یک تصمیم بد می‌دانند در حالی که 32 درصد نیز این تصمیم را یک تصمیم خوب اعلام کردند.

24 درصد نیز گفته‌اند که نمی‌دانند این تصمیم خوب یا بد است. در میان کسانی که گفته‌اند برگزاری المپیک زمستانی در روسیه تصمیمی بد است 62 درصد علت این نظر خود رانگرانی‌های مربوط به امنیت و یا تروریسم را عنوان می‌کنند. تنها پنج درصد علت این نظر خود را ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دانسته و چهار درصد نیز علت آن را رفتار روسیه با هم جنس گرایان می‌دانند.

براساس یک نظرسنجی دیگر که از سوی دانشگاه کوینیپیاک در اواسط ژانویه انجام شد، نیمی از پرسش‌شوندگان گفتند که عقیده دارند تا حدی احتمال دارد که در جریان بازی‌های سوچی یک حمله تروریستی رخ دهد.

نظرسنجی موسسه پیو دریافت که نظرسنجی نسبت به تصمیم برگزاری المپیک زمستانی در روسیه با افزایش سن پاسخگویان به تناسب افزایش می‌یابد.

تنها 25 درصد از بزرگسالان زیر سن 30 سال این تصمیم را یک تصمیم بد می‌دانند در حالی که 55 درصد از بزرگسالان بالای 50 سال آن را تصمیم بدی دانسته‌اند.

اکثریت آمریکایی‌ها گفته‌اند که تصمیم دارند بازی‌های المپیک زمستانی را تماشا کنند که از میان آن‌ها 37 درصد گفته‌اند برخی بازی‌های المپیک را تماشا خواهند کرد و 18 درصد نیز گفته‌اند بسیاری از بازی‌های آن را تماشا می‌کنند.

در زمان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی در سال 2008 در چین، آمریکایی‌ها دیدگاه مثبت‌تری نسبت به برگزاری این بازی‌ها در چین داشتند.

انتهای پیام

کد N105388

وبگردی