آفتاب
همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی

مراسم بزرگداشت شهدای دستگاه دیپلماسی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای دستگاه دیپلماسی برگزار شد

دکتر محمد جواد ظریف در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه تاکید کرد: به برکت خون پاک شهیدان و بر اساس پیام امام شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری، کارگزان و خدمتگذاران نظام در دستگاه دیپلماسی با عزم و اراده ای راسخ از دستاوردهای عظیم انقلاب و خون شهداء پاسداری می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ظریف با تبریک سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی به آحاد ملت ایران و خانواده شهدا و ایثارگران، از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به خصوص ایثار و جانفشانی شهدای عرصه نبرد دیپلماسی تجلیل کرد و صبر، بردباری و فداکاری خانواده‌های شهدا و ایثارگران را ستود و تاکید کرد: همه ما وامدار خون شهداء هستیم و استقلال، آزادی، خودباوری و اعتماد به نفس ارمغان و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و امام خمینی و خون پاک شهدای ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: این خودباوری و اعتماد به نفس در بین آحاد ملت شریف ایران در همه مراحل پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تا جنگ تحمیلی و نیز خلق حماسه بزرگ سیاسی و خط بطلان کشیدن بر همه تحلیل‌ها و در مرحله کنونی در عرصه هماورد دیپلماتیک در دفاع از حقوق مسلم مردم ایران نمود یافته است.

وزیر امور خارجه با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای دستگاه دیپلماسی به ویژه شهید ابوالقاسم اسدی که در راه مبارزه با کوته فکری، تنگ نظری و تندروی جریان تکفیری جان خود را فدای اسلام و ایران عزیز کرد، افزود: ما همه با عزمی راسخ از خون و راه درخشان شهدای جهاد دیپلماسی و دانشمندان جهاد علمی و فن‌آوری دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد عده‌ای زیاده‌طلب آرمان و اهداف و خون این شهدا و حقوق ملت ایران را زیر پا بگذارند.

وی با اشاره به این که شاید راحت‌ترین کار این باشد که در خانه خود بنشینیم و باب مذاکره را ببندیم، افزود: اما برای دفاع از حقوق ملت ایران و با توکل به خدا برای حفاظت از دستاوردهای عظیم این انقلاب بزرگ و پیشبرد اهداف آن و توسعه و پیشرفت کشور به پشتوانه قدرت و عزم راسخ ملت ایران و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب با صلابت ایستادگی می کنیم و از حقوق مردم ایران دفاع خواهیم کرد.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش دعای خیر مادران و فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران برای خدمتگزاران کشور و مردم ایران در دستگاه دیپلماسی را خواستار شد.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه نیز در سخنانی در این مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران به خصوص خانواده شهدا و ایثارگران تبریک گفت و روند مذاکرات هسته‌یی و تقابل مقتدرانه ایران در صحنه دیپلماتیک با شش قدرت جهانی را تشریح کرد. و بر حفظ منافع و حقوق مسلم کشور و مردم ایران در این مذاکرات تاکید کرد.

در ادامه این مراسم که با حضور قائم مقام و تعدادی از معاونان و مدیران وزارت امور خارجه برگزار شد، از سوی ظریف از ایثارگری‌های مادران، پدران، همسران و فرزندان شهداء و جانبازان وزارت امور خارجه تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N105385

وبگردی