آفتاب

ماهیگیربعد از 13 ماه سرگردانی در دریا به خانه بازگشت

ماهیگیربعد از 13 ماه سرگردانی در دریا به خانه بازگشت

تهران - ایرنا- مرد ماهیگیری که 13 ماه درون یک قایق کوچک بر روی آبهای اقیانوس آرام سرگردان بود و چند روز پیش در سواحل جزایر مارشال پیدا شد، جمعه به هاوایی و از آنجا به السالوادور یا مکزیک پرواز خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از ˈماجوروˈ جزایر مارشال گزارش داد که

مقامات این کشور کوچک اقیانوس آرام اعلام کردند که در نظر دارند ˈخوزه سالوادور آلبارنگاˈ را روز جمعه به هاوایی بفرستند تا از آنجا ترتیب سفر وی به السالوادور یا مکزیک داده شود.

ˈآنجانت کاتیˈ یکی از مقامات وزارت خارجه ˈجزایر مارشالˈ اعلام کرد که به احتمال، وی به السالوادور مسترد خواهد شد.

ˈآلبارنگاˈ در السالودور بدنیا آمده و سالها در مکزیک زندگی کرده است. وی دختر 14 ساله ای دارد که تاکنون پدر خود را ندیده است

وی اواخر سال 2012 از مکزیک همراه یک نوجوان برای ماهیگیری به آب زد اما مسیر را گم کرده و بیش از یک سال در آبهای اقیانوس آرام سرگردان بود.

این ماهیگیر در این مدت 12 هزار و 500 کیلومتری قایقرانی کرده و با خوردن ماهی خام و پرندگان و نوشیدن خون لاک پشت، ادرار و آب باران ماهها توانسته زنده بماند و خود را در هفته جاری به سواحل مارشال برساند. نوجوانی که همراه وی بوده در جریان سفر جان باخته است.

ˈماریا خولیاˈ مادر وی در سواحل ˈالسالوادورˈ با چشمانی گریان گفت: این یک نشانه معجزه از رحمت خداوند نسبت به زندگی فرزند ما است.

آلبارنگا روز سه شنبه پس از معایناتی که مشخص شد به از دست دادن زیاد آب بدن و تاثیر رژیم غذایی بد اما کم و بیش بهداشتی مبتلاست از بیمارستان مرخص شد.

وی در جزایر مارشال و کاتیل که تنها 63 هزار نفر جمعیت دارد به یک شخصیت مهم

تبدیل و مردم محلی او را از جان و دل پذیرا شده اند.

این ماهیگیر که استخوان بندی درشتی دارد و در حالیکه چندروز پیش با ریش ها و موهایی بلند با لباس زیری مندرس در سواحل مرجانی این جزایر یافت شد از سلامت بسیار قابل توجهی برخوردار است.

اگرچه تناقضاتی در مورد تاریخ عزیمت وی در مصاحبه های گوناگون وی با رسانه های دیده می شود اما مسئولان مکزیکی تایید کرده اند که در نوامبر سال 2012 (آذر1391) برای یافتن وی و یک پسر مفقود الاثر از زمین و هوا در جستجوی آنها بوده اند.

السالواور با جزایر مارشال روابط دیپلماتیک ندارد اما یک مقام مکزیکی قرار است روز چهارشنبه(امروز) برای هماهنگی به منظور انتقال وی وارد ˈماجوروˈ شود.

آلبارنگا در یک گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری فرانسه فاش کرد که در جریان سرگردانی به فکر خودکشی هم افتاده اما یاد خانواده و غذاهای مکزیکی و مرغ او را زنده نگاه داشته است.

مترجمام**1533**1275
کد N105292

وبگردی