آفتاب

رویکردها و راهکارهای انتقال صنایع ناسازگار بررسی شد

رویکردها و راهکارهای انتقال صنایع ناسازگار بررسی شد

توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نشست تخصصی «رویکردها و راهکارهای انتقال صنایع ناسازگار» برگزار شد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، در این نشست تخصصی معاونان امور شهری و فضای سبز و روسای ادارات ساماندهی برخی مناطق شهرداری تهران و همچنین کارشناسان خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران حضور داشتند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در این نشست تخصصی به اهمیت برگزاری آن پرداخت و گفت: پیش‌بینی و هدایت مثبت جریان موجود در خصوص استقرار صنایع در تهران و جهت‌دهی در راستای توسعه متوازن صنایع دارای اولویت و مورد نیاز شهروندان از جمله اهداف این نشست به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع شهر تهران، صنایع جزء محورهایی است که باید کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی تفصیلی روی آن صورت گیرد، افزود: بر اساس اهمیت این موضوع، پروژه ای با عنوان «ساماندهی استقرار صنایع و مشاغل در شهر تهران» برای این طرح در نظر گرفته شده که وظیفه مطالعات آن را به مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران سپرده‌اند.

افراسیابی اظهار کرد: کار مطالعاتی این پروژه حدود پنج ماه است که توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام می‌شود و قصد داریم تا در آن شناسایی وضعیت صنایع در شهر تهران، تهیه شناسنامه، جایگاه زنجیره تامینی و ارزشی صنایع مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز، صنایع را به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم کرد و گفت: در این پروژه صنایعی که باید از شهر تهران خارج شوند، یا با بافتهای شهر سازگار شوند و یا برای تاثیرات اقتصادی و اشتغال شهر وارد تهران شوند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در پایان طرح پژوهشی، با شناسایی دقیق شاخص‌های تجانس و عدم تجانس صنایع و طبقه‌بندی آن‌ها، سیاست‌ها و راهکارهای اجرایی انتقال صنایع بزرگ و متوسط از شهر تهران یا تداوم استقرار آن‌ها در محدوده شهری ارائه شود.

انتهای پیام

کد N105221

وبگردی