آفتاب

نماینده مجلس دهلی:بیداری اسلامی نشانه بعدجهانی انقلاب اسلامی است

نماینده مجلس دهلی:بیداری اسلامی نشانه بعدجهانی انقلاب اسلامی است

دهلی نو - ایرنا - یک نماینده مجلس دهلی گفت: بیداری اسلامی از جمله در تونس، مصر، لیبی، بحرین و برخی دیگر از کشورها، نشانه آن است که انقلاب اسلامی به هیچ عنوان پایان نیافته و ابعاد جهانی دارد.

ˈچاودری متین احمدˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اولین نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تغییر ایران از رژیم سلطنتی به جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: از این طریق سنت های مذهبی و فرهنگی حفظ شدند و پس از آن این انقلاب از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفت و تاثیرات خود را بر سراسر جهان گذاشت.

نماینده مجلس دهلی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با بقیه انقلاب های دنیا متفاوت است، افزود: این انقلاب با بعد فرهنگی برپایه ایدئولوژی اسلامی و ایده های متعالی امام خمینی (ره) شکل گرفت و نشان داد که چگونه می توان حاکمان غیرمشروع و غیرعقلانی را ریشه کن کرد و صدای مردم ستمدیده شد.

وی تصریح کرد: حرکت های مردمی اخیر که علیه رژیم های فاسد صورت گرفته، در راس اخبار دنیا قرار دارد اما همه آنچه آنها جستجو می کنند تاثیرات انقلاب اسلامی است که دنیا را تکان داد.

این سیاستمدار هندی اظهار داشت: انقلاب اسلامی که سی و پنج سال پیش بوقوع پیوسته هنوز زنده و پویاست است و الهام بخش مردم محروم منطقه و سراسر جهان به شمار می رود.

وی ضمن تحسین اراده تاثیرگذار امام خمینی (ره) و کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران جان خود را نثار کردند، گفت: انقلاب اسلامی مدل جدیدی از نظام حکومتی را به دنیا ارایه داد که برای همه ابعاد زندگی قابل اجراست.

آساق ** 2165 ** 275 **5981
کد N105212

وبگردی