آفتاب

پیشنهاد غرضی درباره رفع حصر

پیشنهاد غرضی درباره رفع حصر

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق ارتباطات حضورش در انتخابات آتی مجلس را رد کرد و ضمن بیان نظرات خود پیرامون عملکرد دولت طی ماه‌های گذشته، توزیع سبد کالا و ... درباره رفع حصر موسوی و کروبی یک پیشنهاد ارائه داد.

به گزارش ایسنا، گزیده گفتگوی سیدمحمد غرضی با نامه‌نیوز در پی می‌آید:

* برای دیدن فیلم‌های جشنواره و مطرح کردن نظریاتی که در مورد سینما دارم به جشنواره فیلم فجر رفتم و مطالب خود را بیان کردم. فیلم «با دیگران» را دیدم که کار بسیار خوبی بود و به موضوعات اجتماعی پرداخته بود.

* اصل کار توزیع سبد کالا خوب است و آقای روحانی چاره‌ای جز این ندارد و باید کالا را به دست مردم برساند. توزیع یارانه نقدی در دوره گذشته غیرکارشناسی بود و اثرات منفی داشت. این امر باعث ایجاد تورم شد؛ لذا توزیع کالا راهکاری برای مقابله با تورم و تصمیم مناسب است.

* دولت در مورد نحوه توزیع سبد کالا دچار مشکل شده است. شناختن طبقات اجتماعی کار بسیار سختی است و نیاز به چندین سال بررسی دارد ولی در مقابل، حق مردم هم این است که با آنها برخورد مناسبی صورت بگیرد.

* بهترین دستاوردی که جامعه ایران در سال 92 داشت برگزاری انتخابات گسترده و ایجاد آرامش در کشور بود و مردم از اینکه دیگر میان دولت و قوای دیگر درگیری و کشمکش نیست، خشنود هستند و آرامش در جامعه حاکم شده است. در عرصه بین‌المللی نیز شمشیر آمریکا شکسته شد و تهدیدهای نظامی علیه ایران از بین رفت. امیدوارم دولت بتواند آرامش به ارمغان آمده در سطح داخلی و بین‌المللی را تداوم بخشد. دولت در حال حاضر در همین مسیر گام برمی‌دارد؛ ان‌شاءالله موفق خواهد شد و پایداری خود را به اثبات برساند.

* قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارم. اگر زمانی هم در انتخابات شرکت کردم برای احساس تکلیف بوده است. از این‌رو خبرهایی که در مورد حضور من در انتخابات مجلس مطرح می‌شود، صحت ندارد.

* انتخابات سال 88 و حوادث پس از آن دو بازنده داشت که یکی آقای مهندس موسوی و دیگری آقای احمدی‌نژاد بود و تنها برنده آن مردم بودند. احمدی‌نژاد به دلیل کارهایی که در انتخابات سال 88 کرد چهار سال دوم دوره ریاست جمهوری خود را به سختی گذراند. تمام خواسته‌های احمدی‌نژاد در این مدت واژگون شد. آقای موسوی هم اگر دندان روی جگر می‌گذاشت، شاید با چهل میلیون رای رئیس‌جمهور بعدی بود. البته این نظرات بنده است.

* مسئولان باید بدانند که مردم به دنبال درگیری نیستند. چه در سال 78 و چه سال 88 مردم پس از مدتی عقب‌نشینی کردند.

* امروز جامعه به حالت تعادل رسیده است و اگر افراد به دنبال مسائلی مانند رفع حصر هستند، بهتر است به جای مطرح کردن این موضوع میان مردم، در محافل سیاسی به حل و فصل این مسائل بپردازند چرا که هزینه کمتری دارد. اگر این مسئله حل شد، نباید دوباره با هم درگیری داشته باشیم، بلکه باید به سمت توسعه پایدار برویم که نسل‌های بعدی به ما ایراد نگیرند.

انتهای پیام

کد N105121

وبگردی