آفتاب

اردوغان: اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه نیاز دارد

اردوغان: اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه نیاز دارد

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، در سفر خود به آلمان، خواهان افزایش حمایت این کشور از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شد.

 

 

 

او همچنین حضور مهاجران ترک تبار در آلمان را فرصتی دانست که باید از آن استفاده کرد. اردوغان با اشاره به بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا گفت: “بیشتر، این اتحادیه اروپاست که به ترکیه نیاز دارد و نه بر عکس. ما انتظار داریم و امیدواریم که آلمان کاملا از روند پیوستن ما به اتحادیه اروپا حمایت کند. ما می خواهیم که آلمان بیش از گذشته در این زمینه تلاش کند. آنچه که تاکنون انجام گرفته کافی نیست.” این درخواست، تغییری در موضع آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که خواهان همکاری ویژه میان اتحادیه اروپا و ترکیه است و نه پیوستن آن به این اتحادیه بوجود نیاورد.

مرکل در این باره گفت: “این که من نظرم را تغییر نداده ام یک راز نیست. من نسبت به این که ترکیه عضو کامل اتحادیه اروپا شود بدبینم. اما این موضع در حال حاضر نباید باعث ناراحتی ما شود زیرا ما اکنون در روندی هستیم که نتیجه آن مشخص نشده و ما می خواهیم این روند را ادامه دهیم.”

همزمان، صدها نفر از مخالفان دولت ترکیه در اعتراض به سفر نخست وزیر این کشور به آلمان در مرکز برلین تظاهرات کردند. آنها به سرکوب اقلیتها و همچنین اتهام مربوط به فساد در دولت آقای اردوغان اعتراض داشتند.

یورونیوز

52261

کد N104650

وبگردی