آفتاب

مجلس 3 هزار میلیارد ریال به استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس اختصاص داد

مجلس 3 هزار میلیارد ریال به استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس اختصاص داد

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت را موظف کردند در سال آینده سه هزار میلیارد ریال برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستایی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نوبت صبح جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به بخش های هزینه ای لایحه بودجه 1393 کل کشور، بند (ح) تبصره 2 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

با تصویب مجلس، نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از دریافت 130 ریال بابت مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی که از مشترکین دریافت می شود، مشخص شد.

بر این اساس، وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه ذی ربط موظف شد پس از واریز این مبالغ به خزانه داری کل کشور، عین وجوه دریافتی را تا سقف 21 هزار و 500 میلیارد ریال برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گاز رسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استان هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است، هزینه کند.



**اختصاص بودجه به سیستم گرمایشی مدارس

نمایندگان مجلس، هفت هزار میلیارد ریال از این رقم را برای صرف تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس، سرانه مدارس، بهسازی و آبرسانی روستاها، طرح های عشایری و طرح های آبیاری تحت فشار اختصاص دادند.

نمایندگان مجلس مقرر کردند: سه هزار میلیارد ریال از این رقم برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها از طریق خزانه داری کل کشور به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص یابد.

همچنین هزار و 200 میلیارد ریال برای طرح سرانه مدارس اختصاص یافت و هزار میلیارد ریال نیز برای بهسازی روستاها در نظر گرفته شد.



**اختصاص هزار میلیارد ریال برای آبرسانی روستاها

نمایندگان مجلس همچنین با اختصاص هزار میلیارد ریال برای آبرسانی روستاها و 200 میلیارد ریال برای طرح های عشایری سراسر کشور و هزینه ای (75 درصد طرح های تملک استان ها)موافقت کردند.

با تصویب مجلس 600 میلیارد ریال نیز برای کمک های فنی و اعتباری طرح های آبیاری تحت فشار اختصاص یافت.



** اختصاص بودجه برای گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان

نمایندگان مجلس در بند الحاقی به بند (ح) تبصره 2 لایحه بودجه وزارت نفت را مکلف به توسعه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان کردند.

مجلسی، وزارت نفت را مکلف کردند از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط به منظور اجرای خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، تا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اختصاص دهد.

از این رقم به ترتیب سه هزار میلیارد ریال و دو هزار میلیارد ریال از محل مازاد تراز صادرات و واردات گاز طبیعی در سال 1393 به این پروژه ها اختصاص می یابد.

همچنین مازاد این درآمد تا سقف 50 هزار میلیارد ریال صرف توسعه پالایشگاه ها و خطوط انتقال گاز طبیعی سراسری با اولویت خطوط انتقال صادراتی می شود.

سیام**2025**2021**1336
کد N104438

وبگردی