آفتاب

کوهن: ایران هنوز آماده برقراری روابط تجاری نیست

کوهن: ایران هنوز آماده برقراری روابط تجاری نیست

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که توافق هسته‌ای موقتی بین ایران و گروه 1+5 امضا شد به این مفهوم نیست که ایران برای تجارت باز و آماده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز سه‌شنبه خطاب به قانونگذاران آمریکا‌یی اذعان کرد که برخی تاجران اروپایی راهی ایران شده‌اند تا خود را برای این‌که همه تحریم‌ها در صورت رسیدن به یک توافق هسته‌ای برداشته خواهد شد، آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوهن در کنار وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به اعضای کمیته روابط خارجی سنا اطمینان داد که آمریکا در عین حال که برخی تحریم‌ها را لغو می‌کند به اعمال برخی تحریم‌های دیگر ادامه خواهد داد و کسانی که این تحریم‌ها را نقض کنند هدف قرار خواهند گرفت.

وی گفت: من در راستای این تلاش‌ها در شش هفته گذشته به انگلیس، آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه و امارات متحده عربی سفر کرده‌ام و این پیام را همراه خود برده‌ام: ایران برای تجارت باز نیست. ما در تمام تعاملات‌مان با صراحت گفته‌ایم که به تلاش‌های ایران برای اجتناب از تحریم‌هایمان هرجایی که اتفاق بیفتد واکنش نشان خواهیم داد. ما آماده‌ایم که از ابزارمان علیه هر کسی در هر کجایی که تحریم‌های ما را نقض می‌کند، استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N104435

وبگردی