آفتاب

سازمان ملل سوء استفاده از کودکان سوری را محکوم کرد

سازمان ملل سوء استفاده از کودکان سوری را محکوم کرد

بان کی مون اقدام گروه‌های مسلح برای سربازگیری و آموزش کودکان سوری پناهنده در کشورهای همجوار سوریه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، طبق گزارشی که سازمان ملل در چهارم فوریه منتشر کرد، افراد مسلح و تروریست‌های سوریه که مورد حمایت کشورهای غربی هستند، کودکان سوری پناهنده در کشورهای همجوار را برای جنگ در سوریه و انجام اقدامات تروریستی آماده کرده و به آنها آموزش می‌دهند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در این خصوص گفت: آنچه که باعث نگرانی شدید می‌شود، ‌آموزش و سربازگیری کودکان سوری در کشورهای همجوار است تا از آن‌ها برای انجام اقدامات تروریستی در داخل سوریه استفاده شود.

وی افزود: ما گزارش‌هایی را در دست داریم که نشان می‌دهد گروه‌های وابسته به ارتش آزاد و گروه‌های کرد سوریه اقدام به سربازگیری کودکان سوری پناهنده در کشورهای همجوار این کشور می‌کنند تا آن‌ها را در عملیات‌های تروریستی در خاک سوریه مشارکت دهند و ما به شدت این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

در این گزارش انجام اقدامات فوق در دوره زمانی اول مارس 2011 تا 15 نوامبر 2013 مورد بررسی قرار گرفته است.

این گزارش با مصاحبه‌هایی که با کودکان به خدمت گرفته شده در گروه‌های مسلح سوریه و همچنین با مصاحبه‌ها با خانواده‌های آنها مستندسازی شده است.

به موجب این گزارش فقدان پدر و مادر و نزدیکان، فضای نامناسب سیاسی و اعمال فشارهای برخی اعضای خانواده و جامعه از جمله عوامل پیوستن کودکان سوری به گروه‌های مخالف است.

در گزارش مذکور همچنین ادعا شده است که نیروهای نظام سوریه مسوول بازداشت کودکان سوری هستند.

انتهای پیام

کد N104375

وبگردی