آفتاب

"دست کم 10 هزار کودک در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند"

"دست کم 10 هزار کودک در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند"

بازرسان سازمان ملل می‌گویند، کودکان در سوریه مورد سو‌ء‌استفاده‌ جنسی قرار گرفته، به عنوان کودک سرباز و سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، لیلا زروقی، نماینده ویژه بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه قرار است این گزارش درباره وضعیت کودکان در سوریه را در جلسه آتی شورای امنیت سازمان ملل ارایه کند.

براساس تخمین‌ها و گزارش‌ جدید بازرسان سازمان ملل دست کم 10 هزار کودک در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و خشونت‌های شدیدی علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

در این گزارش آمده است: کودکان را در بازداشتگاه‌های بزرگسالان نگه می‌دارند و آن‌ها را مورد شکنجه‌های شدید قرار می‌دهند. آن‌ها را با کابل فلزی، باتوم آهنی و چوبی مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها شوک الکتریکی می‌دهند. کودکان را مورد شکنجه جنسی قرار داده و ناخن پاها و دست‌هایشان را می‌کشند. همچنین سوختگی با سیگار، حبس در سلول انفرادی، شکنجه خویشاوندان در مقابل کودکان و مجبور ساختن به بیدار ماندن از دیگر موارد گزارش شده سوء استفاده و آزار علیه کودکان در سوریه است.

انتهای پیام

کد N104264

وبگردی