آفتاب

درخواست سازمان ملل برای کمک 1.27 میلیارد دلاری به سودان جنوبی

درخواست سازمان ملل برای کمک 1.27 میلیارد دلاری به سودان جنوبی

سازمان ملل خواهان 1.27 میلیارد دلار کمک برای سودان جنوبی که هفت هفته است با درگیری داخلی دست به گریبان بوده، شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "توبی لانزر"، مقام ارشد سازمان ملل برای کمک‌رسانی به سودان جنوبی گفت: اکنون اولویت ما نجات جان انسان‌ها است و همچنین باید تضمین شود مواد غذایی، دارو و دیگر مایحتاج حیاتی پیش از آغاز باران‌های سیل آسا و بسته شدن راه‌ها آماده شده و در دسترس سازمان‌های امدادرسان قرار گیرد.

وی درگیری‌های سودان جنوبی را ویرانگر دانست و گفت: در این کشور 3.2 میلیون نفر از تبعات انسانی درگیری‌ها رنج می‌برند که از این میان 900 هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و هزاران تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: امرار و معاش مردم متوقف شده است و توانایی ‌آنها در به چرا بردن چهارپایان و یا ماهی‌گیری و شکار تا حد زیادی کاهش یافته است.

لانزر افزود: من از جامعه کشورهای اهداکننده کمک می‌خواهم در کنار مردم سودان جنوبی باشند و از آژانس‌های امدادرسان می‌خواهم پیش از آنکه وضعیت بدتر شود به آنها کمک کنند.

درگیری‌ها در سودان جنوبی در تاریخ 15 دسامبر میان سربازان وفادار به سالوا کر، رئیس‌جمهوری این کشور و نیروهای وفادار به معاون برکنار شده وی ریک مچار بالا گرفت.

انتهای پیام

کد N104263

وبگردی