آفتاب

تشکیل دفتر زنان و خانواده آموزش و پرورش زیر نظر دفتر وزارتی /فعالیت 9 هزار فرهنگی زن سرپرست خانوار 

تشکیل دفتر زنان و خانواده آموزش و پرورش زیر نظر دفتر وزارتی /فعالیت 9 هزار فرهنگی زن سرپرست خانوار 

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش از تفکیک اداره زنان و خانواده آموزش و پرورش از سازمان مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بخش زنان و خانواده آموزش و پرورش قرار شده که این اداره به صورت مستقیم زیر نظر دفتر وزیر آموزش و پرورش فعالیت کند.

مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انحلال بخش زنان و خانواده سازمان مدارس غیردولتی گفت: صحبتی از انحلال نیست، بلکه با توجه به اهمیت موضوع زنان و خانواده و اینکه بیشتر کارمندان وزارتخانه زن هستند، قرار شد که این بخش به صورت مستقیم زیر نظر دفتر وزارتی باشد و بزودی این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش اهمیت زیادی برای توسعه آموزشهای دختران قائل است و به همین منظور قرار است فعالیتهای این بخش از سازمان به صورت مستقیم زیر نظر دفتر وزارتی باشد تا تمام مشکلات و آسیب های زنان و دختران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گرد همچنین به ادغام سازمان مدارس غیردولتی با انجمن اولیا و مربیان، مدارس آموزش از راه دور و اداره زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: اگرچه همواره هدف همه دولتها کوچک سازی است، اما نباید کوچک سازی  ما را در رسیدن به اهدافمان دور کند. متاسفانه با ادغام این بخش ها با سازمان مدارس غیردولتی بسیاری از فعالیتهای توسعه ای در بخشهای مختلف در طول چهار سال گذشته متوقف شده است و در بسیاری از موارد با کمبود بودجه مواجه شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال کمرنگ شدن نیروهای نظارتی در مدارس غیردولتی از جمله نتایج این ادغام است که باید تمامی این موارد احیا شود و نیروهای نظارتی برای کم شدن تخلف در مدارس غیردولتی افزایش یابد.

فعالیت 9 هزار فرهنگی زن سرپرست خانوار در آموزش و پرورش 

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش همچنین درباره تعداد زنان سرپرست خانوار فرهنگی گفت: براساس آخرین آمار بدست آمده در حال حاضر 9 هزار و 268 نفر از فرهنگیان کشور زنان سرپرست خانوار هستند که برای این گروه از زنان برنامه هایی را با همکاری معاونت زنان رئیس جمهور تعریف کرده ایم.

گرد در توضیح برنامه های حمایتی از این زنان تصریح کرد: دو برنامه حمایتی از سوی معاونت تعریف شده است که از جمله آن می‌توان به توزیع بسته های بهداشتی در میان دانش آموزان دختر مناطق محروم که در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند و تهیه بسته های حمایتی برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد که با تصویب این دو برنامه در آموزش و پرورش و معاونت زنان، آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

کد N104024

وبگردی