آفتاب

کارشناس انگلیسی: استقلال ایران مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

کارشناس انگلیسی: استقلال ایران مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

لندن - ایرنا - یک کارشناس انگلیسی تاکید کرد: استقلال امروز ایران در عرصه های مختلف مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

دکتر ˈرادنی شکسپیرˈ استاد دانشگاه و حقوقدان انگلیسی در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: کشورهای دیگر نیز باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند و برای کسب استقلال از قدرت های سلطه گر تلاش کنند.

وی افزود: اهمیت واقعی انقلاب اسلامی ایران در این بود که استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی ایران را احیاء کرد و به جهانیان نشان داد که دیگر کشورها هم می توانند از سلطه سرمایه داری غرب رها شوند.

ˈانقلاب های واقعی و اصیل در طول تاریخ انگشت شمار بوده اند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، یکی از این انقلاب های اصیل در جهان است.ˈ

وی افزود: امام بر استقلال ملی و عدم وابستگی به قدرت های بزرگ تاکید داشت و به همین دلیل در اوج جنگ سرد و در حالی که جهان میان دو بلوک سرمایه داری و کمونیسم تقسیم شده بود، یک نظام سیاسی مستقل را معرفی کرد که بطور اصولی متمایز از نظام های سیاسی حاکم بر جهان بود.

وی اظهارداشت: ایران همچنین از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت خود را با توسعه طلبی و اشغالگری صهیونیست ها اعلام کرد و تاکنون بر این موضع بر حق خود استوار بوده است.

دکتر شکسپیر تاکید کرد: بدون تردید پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نفوذ و تاثیرگذاری ایران در سطوح منطقه ای و بین المللی رو به افزایش است و وهابی ها و تکفیری های خشونت طلب روز به روز منزوی تر می شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و غرب گفت: پس از مذاکرات اخیر هسته ای و امضای توافقنامه ژنو چندین کشور اروپایی علاقه و تمایل خود را برای بهبود روابط با ایران ابراز داشته اند.

وی در عین حال تاکید کرد که مشکل اصلی کشورهای غربی این است که صهیونیست ها در نهادهای سیاسی و حکومتی این کشورها نفوذ کرده و سعی می کنند هرگونه روند تنش زدایی با ایران را تخریب کنند.

این کارشناس انگلیسی افزود: صهیونیست ها به دنبال جنگ و درگیری در منطقه هستند و برای رسیدن به این هدف خود از همه ابزارهای نفوذشان استفاده می کنند.

آقای شکسپیر گفت: به رغم اینکه خطر جنگ افروزی های رژیم اسراییل همچنان بر سر جای خود باقی است ولی بتدریج روابط کشورهای غربی با ایران در حال بهبود است و به نظر می رسد این کشورها سرانجام به این نتیجه رسیده اند که سیاست تهدید و تحریم راه به جایی نمی برد و بهترین راه، تعامل و مذاکره توام با احترام متقابل با ایران است.

اروپام**345
کد N103643

وبگردی