آفتاب

سه خبر از خبرگزاری کیودوی ژاپن

سه خبر از خبرگزاری کیودوی ژاپن

تهران - ایرنا - خبرگزاری کیودوی ژاپن روز سه شنبه از توافق مقامات دفاعی آمریکا با ژاپن و کره جنوبی برای همکاری دفاع سایبری میان این کشورها و نیز سفر قریب القوع ˈامیر عبداللهˈ امیر عربستان به توکیو خبر داد.

این گزارش به نقل از ˈایتسونوری اونودراˈ وزیر دفاع ژاپن امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مقامات امنیتی ژاپن و آمریکا روز سه شنبه موافقت کردند تا در زمینه دفاع سایبری که امروزه به پدیده ای پیچیده در جهان بدل شده است، با هم همکاری کنند.

وی با نام بردن از ˈکیث الکساندرˈ مدیرکل امنیت ملی آمریکا و فرمانده دفاع سایبری آن کشور به عنوان طرف آمریکایی امضاء کننده این موافقت نامه، افزود: دو کشور در مرحله نخست این همکاری ها بر برگزاری یک رزمایش ویژه مبارزه با انواع حملات سایبری به نهادها و سازمان های دولتی به ویژه از سوی چین و کره شمالی تاکید کردند.

براساس این گزارش، مقامات دفاعی دو کشور در موافقت نامه ای که امروز در توکیو امضاء کردند بر بروز رسانی فناوری ها و افزایش توانایی ها مردم دو کشور در زمینه امنیت سایبری تاکید کردند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از ˈکیم مین سئوکˈ سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی از امضای قرارداد مشابهی میان الکساندر و ˈکیم کوانˈ همتای کره جنوبی اش در روز دوشنبه در سئول خبر داد.

براساس این گزارش، مدیرکل امنیت ملی آمریکا این قرارداد را دیروز در سفر خصوصی و مخفیانه ای که به سئول داشت با مقامات آن امنیتی کره جنوبی امضاء کرد.

این خبرگزاری در گزارشی دیگری به نقل از وزیرخارجه ژاپن، از سفر قریب الوقوع ˈملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعودˈ شاهزاده عربستان به توکیو خبر داد و افزود: شاهزاده عربستان در دوم اسفند به توکیو می آید.

ˈشیزو آبهˈ در این خصوص گفت: شاهزاده عربستان در این سفر در ملاقاتی که با وزیر خارجه و امپراتورˈآکیتوˈ خواهد داشت موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی و نیز مناسبات دوجانبه را به بحث و مذاکره می نشیند.

مترجمام**1378**1856
کد N103440

وبگردی