آفتاب

حمایت بیل کلینتون از معترضان اوکراینی حامی اروپا

حمایت بیل کلینتون از معترضان اوکراینی حامی اروپا

تهران-ایرنا- بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا از معترضان ضد دولتی حامی پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری کیف پست، حمایت بیل کلینتون از معترضان اوکراینی در حالی مطرح شده است که یکی از هم پیمانان ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که رئیس جمهوری اوکراین در حال بررسی مسئله برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی است و هرگونه استفاده از اهرم زور را برای متفرق کردن معترضان رد کرد.

این در حالی است که به نظر می رسد حمایتها از معترضان اوکراینی و فشار علیه ویکتور یانوکوویچ رو به افزایش بوده است.

بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در پیامی در توییتر از معترضان اوکراینی حمایت کرد.

این گونه حمایتهای مقامات سابق فعلی جهان از معترضان در اوکراین می تواند فشارها به دولت یانوکوویچ را افزایش دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان در حال اعمال فشار به دولت یانوکوویچ برای دستیابی به توافق در اوکراین به منظور پایان دادن به بحران در این کشور هستند. این در حالی است که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز وارد کیف خواهد شد. طبق گزارش ها ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز قصد دارد روز پنج شنبه برای دیدار و گفت و گو با مقامات اوکراین و مخالفان وارد کیف شود.

بیل کلینتون در حالی از معترضان اوکراینی حمایت کرد که پیش از این باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور از معترضان اوکراینی حامی پیوستن کشورشان به اتحادیه اروپا حمایت کردند.

ˈفرانک والتر اشتاین مایرˈ وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه گفت در صورتی که دولت اوکراین راهکار سیاسی برای حل بحران این کشور نیابد، باید به تحریم علیه این دولت متوسل شد.

اشتاین مایر درمصاحبه ای با تلویزیون ˈآی آر دیˈ آلمان گفت : به نظر من اکنون باید به عنوان ابزاری برای تهدید به تحریم ها متوسل شویم. از زمان تشدید درگیری و خشونت ها در اوکراین تاکنون شش تن کشته شده اند و این درحالی است که مقامات غرب نسبت به تشدید درگیری ها در اوکراین هشدار داده اند و از طرفین درگیر خواسته اند تا به تنش ها پایان دهند و با گفت وگو اختلافاتشان را حل و فصل کنند.

براساس اعلام وزارت کشور اوکراین از زمان آغاز اعتراض ها علیه دولت یانوکوویچ در نوامبر گذشته تاکنون حدود 234معترض ضد دولتی دستگیر شده اند.

مترجمام**9234**1856
کد N103347

وبگردی