آفتاب
رییس موسسه شهید مطهری دهلی:

انقلاب اسلامی شان و منزلت را به مسلمانان جهان بازگرداند

انقلاب اسلامی شان و منزلت را به مسلمانان جهان بازگرداند

دهلی نو - ایرنا - رییس موسسه شهید مطهری دهلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را واقعه ای تاریخی خواند که شان و منزلت از دست رفته مسلمانان دنیا را به آنان بازگرادند.

مولانا سیدˈ جلال حیدر نقویˈ روز سه شنبه ضمن بیان این مطلب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نه تنها رژیم استبدادی محمدرضا پهلوی را ریشه کن کرد، بلکه آغازگر دوره تازه ای در زندگی مسلمانان سراسر دنیا شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی 1357در ایران مذهب نقش حاشیه ای داشت، افزود: این در حالیست که پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نشان داد که تنها مذهب است که پتانسیل مبارزه با نیروهای ضد انسانی را دارد.

مولانا حیدرنقوی گفت: امام خمینی (ره) شخصیت منحصربه فردی برای مسلمانان سراسر جهان هستند زیرا ایمان قوی و ایثار در عمل ایشان که با آرمان های متعالی انقلابی آمیخته شد، انقلاب ایران را بنام اسلام با موفقیت هدایت کرد.

وی اظهار داشت: بازتاب این رویداد عظیم قرن هنوز در سراسر جهان طنین انداز است و قدرت های امپریالیست و اشغالگران صهیونیست را با چالش های بسیاری مواجه کرده بطوری که آنان هرگز قادر به مقابله با انقلاب ایران نیستند.

رییس موسسه شهید مطهری دهلی در ادامه تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی منبع الهام بخشی برای جنبش های طرفدار مذهب در بسیاری از کشورها شده است.

وی که دبیر مشترک مجلس علمای هند نیز هست، با هشدار نسبت به اینکه دشمنان همچنان چشم به ایران دوخته اند، ادامه داد: پیروی از ایدئولوژی که منجر به موفقیت انقلاب اسلامی ایران شده به مقاومت در برابر فشارها و توطئه های آمریکا و قدرت های غربی منجر شده است.

مولانا جلال حیدر گفت: سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید موجب تجدید عهد با آرمان های انقلاب و احیای بیشتر شان و منزلت مسلمانان دنیا شود.

آساق ** 2165 ** 275 **1856
کد N103325

وبگردی