آفتاب

وزیر خارجه ‌آلمان،‌ اوکراین را به اعمال تحریم تهدید کرد

وزیر خارجه ‌آلمان،‌ اوکراین را به اعمال تحریم تهدید کرد

وزیر امور خارجه آلمان گفت که تحریم‌ها باید به عنوان تهدیدی علیه دولت اوکراین اعمال شوند مگر آنکه دولت کی‌یف یک راه حل سیاسی برای خروج از این بحران بیابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه سوسیال دموکرات آلمان بیانگر یک لحن متفاوت از آنچه چیزی است که آنگلا مرکل، صدراعظم محافظه‌کار این کشور درباره اوکراین و تحولات این کشور اعلام کرده بود. مرکل پیشتر گفته بود در حال حاضر مساله تحریم‌ها علیه اوکراین مطرح نیست.

اما اشتاین‌مایر در مصاحبه‌ای که اواخر روز دوشنبه با تلویزیون ARD آلمان داشت،‌ با اعلام اینکه اگر شرایط بهتر نشود، برلین آماده اعمال تحریم‌ها علیه اوکراین است،‌ گفت: فکر می‌کنم که ما باید هم‌اکنون تحریم‌ها را یک تهدید برای اوکراین در نظر بگیریم.

به مدت بیش از دو ماه است که اوکراین با ناآرامی ناشی از تصمیم ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین در عدم امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا دست و پنجه نرم می‌کند. اوکراین به صحنه‌ نبردی میان روسیه و غرب بدل شده است. آمریکا و اروپا هم‌اکنون در برهه‌ای از مذاکرات و گفت‌وگوهای اولیه درباره ارائه کمک مالی به اوکراین هستند؛ البته زمانی که دولت جدیدی در این کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N103290

وبگردی