آفتاب
با مصوبه مجلس؛

وزارت نفت برای اجرای طرح های نفت و گاز تا سقف یکصد میلیارد دلار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند

وزارت نفت برای اجرای طرح های نفت و گاز تا سقف یکصد میلیارد دلار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی اقدام به سرمایه گذاری به روش بیع متقابل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش های درآمدی بودجه لایحه 93 به وزارت نفت اجازه دادند تا از طریق شرکت های دولتی تابعه تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی اقدام به سرمایه گذاری روش بیع متقابل کند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه برای اجرای طرح های نفت و گاز از جمله افزایش ظرفیت تولید نفت خام و گاز با اولویت مخازن مشترک تا سقف یکصد میلیارد دلار به صورت ارزی یا معادل ریالی آن با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اقدام به سرمایه گذاری به روش بیع متقابل کند.

علاوه بر این، نمایندگان مجلس وزارت نفت را مجاب به تعیین قیمت نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای پالایش واحدهای موجود غیردولتی کردند.

بر این اساس، قیمت نفت خام و میعانات گازی برای واحدهای جدید پالایش و یا توسعه کمی واحدهای موجود غیردولتی در داخل بین 90 درصد تا 95 درصد قیمت صادراتی فوب خلیج فارس بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت نفت اعلام می شود برای حداقل 10 سال پس از بهره برداری تعیین می گردد.

کد N103228

وبگردی