آفتاب

نجفی: در ماجرای استعفا عده‌ای برای انتقام‌گیری مطالبی نوشتند/ سلطانی‌فر: از تجارب حجت استفاده می‌کنیم

نجفی: در ماجرای استعفا عده‌ای برای انتقام‌گیری مطالبی نوشتند/ سلطانی‌فر: از تجارب حجت استفاده می‌کنیم

مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و بدون حضور مهدی حجت، معاون سابق سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.


 
به گزارش آفتاب به نقل از خبرآنلاین، در این مراسم محمدعلی نجفی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از حضورم در دو ماه اخیر در هیأت دولت راضی نبودم.
نجفی با بیان این که اقدامات اساسی و زیربنایی را در این سازمان آغاز کرده‌ایم اما این اقدامات هنوز کامل نشده است و نیاز به زمان دارد تا نتایج آنها مشخص شود، گفت: در این مدت جلسات چندگانه‌ای را با آقای سلطانی‌فر داشتیم و اقدامات انجام شده در این سازمان را اعلام کردیم.
نجفی با اشاره به این که قطار سازمان میراث فرهنگی روی ریل اصلی‌اش قرار گرفته و حرکت خود را شروع کرده است، گفت: امیدواریم به تدریج با حضور آقای سلطانی‌فر این حرکت سرعت بگیرد.
نجفی به موضوع استعفا از این سازمان هم اشاره کرد و گفت: در این مدت تهمت‌ها و افتراهایی به برخی اشخاص و حتی خود بنده زده شد که لازم می‌دانم در این فرصت توضیحاتی را ارائه دهم به این امید که این پرونده در همین جلسه بسته شده تلقی شود.
او ادامه داد: از روزی که مسئولیت تصدی وزارت آموزش و پرورش و سپس مسئولیت سازمان میراث فرهنگی به من پیشنهاد شد بنده خدمت آقای روحانی عرض کردم که ترجیح می‌دهم کار سبک‌تری داشته باشم و به عنوان مشاور در خدمت دولت باشم اما ایشان اصرار کردند و باعث شد آن را بپذیرم. البته در آن زمان فکر می‌کردم از نظر جسمی توانایی انجام این مسئولیت را دارم و روزی که این مسئولیت را قبول کردم در عین حال که می‌دانستم مسئولیت سنگینی است اما فکر نمی‌کردم از لحاظ جسمی مشکلی برایم ایجاد شود.
نجفی گفت: من با عشق وارد این کار شدم و حتی در این ایام پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز فارغ از کار سازمان نبودم تا این که از اوایل آذر ماه مشکلات جسمی من شروع شد و دکترها گفتند بهتر است حجم کارم را کم کنم. همان زمان با آقای جهانگیری این موضوع را مطرح کردم و به ایشان هم گفتم نگران خودم نیستم بلکه نگران سازمان هستم چون رییس این سازمان باید کارهای زیادی انجام دهد.
او با بیان این که از حضور خودم در این دولت در دو ماه اخیر راضی نبودم گفت: آمادگی جسمی نداشتم که بتوانم فعالیت کنم و از این حضور راضی نیستم.
او ادامه داد: آقای جهانگیری با لطفی که به من داشتند گفتند اصلاً این موضوع را مطرح نکنم اما بالاخره آقای دکتر روحانی از کانال‌های دیگری متوجه این موضوع شدند و گفتند فعلاً جایی این موضوع مطرح نشود تا همکاران دچار اضطراب نشوند و فکری برای این موضوع شود. تا این که دو هفته گذشته آقای روحانی گفتند از طرفی چون شما را دوست دارم حیفم می‌آید که از هیأت دولت خارج شوید و از طرفی نیز نگران سلامتی شما هستم و نمی خواهم مشکلی برای شما ایجاد شود که شرمنده خانواده شما شوم بنابراین اگر چنین موضوعی است با همکاری آقای نهاوندیان برای ریاست این سازمان فکری کنید.
نجفی ادامه داد: با توجه به اینها، تغییرات این سازمان ناگهانی نبوده است. در ابتدا 6 نفر را با آقای نهاوندیان مطرح کردیم که در ادامه دو نفر دیگر نیز اضافه شدند و نهایتاً آقای سلطانی‌فر شایسته‌تر شناخته شدند. روز چهارشنبه هفته گذشته هم قرار بود این دو موضوع در دولت مطرح شود که به دلیل ازدحام کاری مطرح نشد و متأسفانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه فضای آلوده‌ای توسط رسانه‌ها ایجاد شد و عده‌ای برای انتقام‌گیری و عقده‌گشایی مطالبی را علیه من و سازمان نوشتند که بسیار متاسف شدم.
نجفی با بیان این که حضور دولت تدبیر و امید آخرین شانس ملت است تا بتوانند از مشکلات رها شوند، گفت: نه تنها همکاری با دولت را افتخار بلکه وظیفه خودم می‌دانم و از بزرگترین ناراحتی‌هایم محرومیت از همکاری با اعضای دولت است و خوشحالم که اجازه دادند در بخش دیگری همکاری کنم.
او ادامه داد: قصد این را نداشتم که بعد از پنج شش ماه از این سازمان بروم و اگر رفتن من باعث نگرانی آنها یا ضرر عده‌ای شده، عذرخواهی می‌کنم.
نجفی در پایان برای موفقیت سلطانی‌فر ابراز امیدواری کرد و گفت: ایشان با توجه به سن و سالشان آمادگی روحی و جسمی بهتری دارند و حتما در این کار موفق می‌شوند.
سلطانی‌فر: نجفی سازمانی را با مشکلات زیاد تحویل گرفته بود
مسعود سلطانی فر در ابتدای سخنانش از زحمات آقای نجفی قدردانی کرد و گفت: ایشان پیشکسوت هستند و من هیچ وقت تصور نمی کردم که شرایط جسمی و کسالت باعث شود تا محل خدمتشان را ترک کنند.
او با بیان اینکه آقای نجفی زیربناهای این سازمان را در همین مدت کوتاه درست کرده گفت: ایشان سازمانی را با مشکلات عدیده و تغییرات و جابه جایی زیاد تحویل گرفتند اما در همین مدت کوتاه توانستند آن را به سروسامان برسانند.
او ادامه داد: در این مدت در عرصه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی قدمهای خوبی برداشته شده است.
سلطانی فر میراث فرهنگی را ریشه درخت فرهنگی معرفی کرد و گفت: برای توسعه فرهنگی نیاز به میراث فرهنگی داریم و میراث فرهنگی نیاز به سرمایه گذاری دارد.
سلطانی فر تاکید کرد: با توجه به قابلیت‌های کشور، باید در امر گردشگری جزو 10 کشور اول باشیم اما الان در میانه‌های جدول قرار داریم.
او با اشاره به اینکه اشتغالزایی و ارزآوری از تاکیدات رئیس جمهور است گفت: با توسعه گردشگری و میراث فرهنگی می توانیم در این زمینه موثر باشیم.
سلطانی‌فر با بیان این که برای سه سال و نیم باقی مانده باید تلاش کنیم و تغییرات مدیریتی ایجاد کنیم که شامل حضور بخش خصوصی است، گفت: در سازمان سازوکار حضور بخش خصوصی را فراهم می کنیم و دست نیاز به سمت همه متخصصان دراز می کنیم تا با مشارکت گسترده آنها سازمان به جایگاه اصلی‌اش برسد.
سلطانی‌فر سپس در حاشیه این مراسم، درباره رفتن حجت معاون سابق سازمان میراث فرهنگی هم گفت: از تجارب ارزنده آقای حجت در تمام حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور استفاده می‌کنیم.
او در مورد حضور نداشتن باستان‌شناسان و هنرمندان در مراسم معارفه‌اش هم گفت: برنامه‌ریزی مدعوین این مراسم با بنده نبوده و در این مورد باید از مسئولان برنامه‌ریزی کننده سئوال کنیم.
کد N103138

وبگردی