آفتاب
حاشیه نگاری از سخنرانی توکلی

از سمت پسر هاشمی در 19 سالگی گرفته تا شرط مقام معظم رهبری برای دامادش

 از سمت پسر هاشمی در 19 سالگی گرفته تا شرط مقام معظم رهبری برای دامادش

این مراسم که هر شب از ساعت 7:30 آغاز می شود با دعوت از شخصیت های مختلف کشوری سعی در بررسی تحولات انقلاب در بخش های مختلف را دارد

 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این مراسم که هر شب از ساعت 7:30 آغاز می شود با دعوت از شخصیت های مختلف کشوری سعی در بررسی تحولات انقلاب در بخش های مختلف را دارد.

- در شب سوم از برگزاری این مراسم سرمای شدید هوا و البته بارش برف موجب شده بود که نسبت به شب های قبل جمعیت کمتری در مراسم حضور داشته باشند.
-در حالی که انتظار می رفت  با توحه به تعطیل شدن جلسه عصر مجلس در ساعت 6 و همچنین بارش برف توکلی با تاخیر زیادی در مراسم حاضر شود اما بر خلاف پیش بینی ها تنها 15 دقیقه از مراسم گذشته بود که وی وارد جلسه شد.
- در حین سخنرانی نماینده تهران، فردی که از اقدامات اخیر دولت گلایه داشت و احساس می کرد که سخنان توکلی در راستای حمایت از دولت است ، چندین بار با سوالات و فریاد های خود سخنان توکلی را قطع کرد.
- توکلی در خلال صحبت های خود در زمینه شایسته سالاری پرده از یک انتصاب جنجالی در سال های نه چندان دور پرداخت. وی از خواهر زاده یک مسئول کشوری صحبت کرد که بامدرک لیسانس حقوق و در حالی که مجرد بوده توانسته بوده  به عنوان مدیر عامل صندوق جدید توسعه ایران و ونزوئلا منصوب شود که البته با دخالت به موقع سفیر ایران تنها دو ماه بعد از انتصاب برکنار شده است.
- وی از گلایه های یک مدیر کارکشته و اجرایی هم پرده برداشته که برای این که در یک وزارتخانه از زیر دست کار کردن و  دادن مشاوره  به پسر 19 ساله هاشمی خلاص شود ، خواستار حضور و انجام ماموریت در کشورهای خارجی بوده البته توکلی گفت که این موضوع را به هاشمی هم خبر داده بود.
- نماینده تهران اقدامات برخی آقازاده ها را شبیه اقدامات دولت مردان پهلوی دانست و گفت: در سال های گذشته محیط بانی یک شهرستان در منطقه شمال به علت حضور یک آقازاده و هوس ایشان برای شکار قرقاول تعطیل شده بوده و توکلی گفت که این موضوع را علاوه بر مسئولان استانی ، امام جمعه آن شهر هم تایید کرده بود.
- وی در ادامه دو نماینده را متهم کرد که برای پس گرفتن امضای خود از پای برگه استیضاح وزیر قیمت تعیین کرده اند البته توکلی  اشاره به این که در چه دوره از مجلس این اتفاق افتاده نکرد.
- نماینده تهران پای صدا و سیما را هم به پرونده بابک زنجانی باز کرد به طوری که صداو سیما را متهم به آدم شویی و آنتن فروشی کرد.
- وی با اشاره به نامه خود به روحانی از  انحصار گرایی شدید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد که تنها با دو تاجر آن هم مسئله دار جلسه می گذارد و بقیه را راه نمی دهد.
- توکلی از وزیری صحبت کرد که هم اکنون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره 18 شرکت است و البته دو تن از شرکایش در بخش خصوصی را هم وارد وزارتخانه کرده و پست معاونت به آن ها داده است.
- وی در ادامه از مردم خواست به خاطر اشتغال فرزندان آن ها هم که شده از نمایندگان مجلس بخواهند که جلوی خام فروشی در پتروشیمی ها را بگیرند ، وی خبر داد که هم اکنون به خاطر سود بالا پتروشیمی ها اقدام به خام فروشی آن هم به صورت گسترده می کنند.
- توکلی در حین صحبت های خود به شرط مقام معظم رهبری برای دامادش هم اشاره کرد و گفت:ایشان  قبل از ازدواج، از دامادش خواسته که کار اقتصادی انجام ندهد و این خواسته خودشان را به عنوان یکی از شرط های خود تعیین کرده است.
- وی در خصوص پرونده فاضل لاریجانی و مرتضوی هم صحبت کرد و گفت: از مرتضوی سلب صلاحیت قضاوت شده و لاریجانی تحت تعقیب است.
کد N102988

وبگردی