آفتاب
رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه:

سیاست مستقل ایران در عرصه معادلات بین المللی ستودنی است

سیاست مستقل ایران در عرصه معادلات بین المللی ستودنی است

مسکو - ایرنا- ولادیمیر ژیرنوفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه از نقش کشورمان در تحولات منطقه تمجید کرد و گفت: ایران سیاست مستقلی در عرصه معادلات بین المللی دارد که ستودنی است.

به گزارش ایرنا، ژیرنوفسکی روز سه شنبه همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در سفارت ایران و دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه از مقاومت ملت و رهبری ایران در برابر فشارهای گوناگون داخلی و خارجی تجلیل کرد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در این دیدار از سفیر کشورمان دعوت کرد در همایش ویژه ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار حزب متبوعش در دوما برگزار می شود، شرکت نماید.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه خاورمیانه را مهم و راهبردی توصیف و از سیاست مستقل ایران در عرصه بین المللی تمجید کرد.

ژیرنوفسکی رویکرد حزب لیبرال دموکرات روسیه را مبتنی بر حمایت فعال از مواضع حق طلبانه ملت های منطقه خاورمیانه دانست و تقویت روند همکاری با جمهوری اسلامی ایران در جهت منافع مشترک ملت های دو کشور را ضروری خواند.

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز ژیرنوفسکی را سیاستمدار باتجربه روسیه خواند که همواره به روابط گسترده ایران و روسیه علاقمند بوده و به تحکیم و توسعه آن مساعدت کرده است.

سنایی با اشاره به تجربه غنی تماس ها و رایزنی های مداوم نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با دومای روسیه، لزوم استفاده از فرصت های موجود برای تقویت روزافزون مناسبات دو کشور را خاطرنشان و بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه در جهت تحکیم صلح و ثبات منطقه ای و امنیت بین المللی تاکید کرد.

در این دیدار موضوعات مهم همکاری دوجانبه و بین المللی ایران و روسیه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اروپام/ 518** 1337
کد N102841

وبگردی