آفتاب
کواکبیان در جمع خبرنگاران:

وزیر کشور پیشنها داد 7 نفر از هر جریان انتخابات خانه احزاب را برگزار کنند

وزیر کشور پیشنها داد 7 نفر از هر جریان انتخابات خانه احزاب را برگزار کنند

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به پیشنهادات مختلف در مورد احیای خانه احزاب گفت: وزیر کشوربه منظور ایجاد توازن میان جریان های مختلف سیاسی در برگزار کردن انتخابات خانه احزاب پیشنهاد کرد سه جریان هفتایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در حاشیه جلسه مشترک احزاب با وزیر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد،در جمع خبرنگاران گفت: در برگزاری مجمع عمومی اختلاف نظر وجود دارد؛ یک عده اعتقاد دارند رؤسای خانه احزاب در ادوار گذشته باید نامه‌ای بدهند و مجمع عمومی را برگزار کنند.

کواکبیان ادامه داد: بحث دیگر این بود که هیأت هفت نفره‌ای از مجموعه احزاب شکل بگیرد و آنها دعوت کنند بنابراین در مجموع قرار شد پیش‌نویس اصلاح اساسنامه به نحوی باشد که خانه احزاب به دست جناح خاصی نیافتد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید بر اینکه خانه احزاب باید خانه همه باشد به نظرات خود در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: بنده پیشنهاد دادم در ترکیب انتخابات خانه احزاب 10 حزب اصلاح‌طلب، 8حزب اصولگرا و 3 حزب مستقل حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد احزاب اصولگرا را کمتر از اصلاح‌طلبان پیشنهاد کردید متذکر شد: اگر همینطور بخواهیم رأی‌گیری کنیم، خانه احزاب دست اصلاح‌طلبان می‌افتد و اصولگرایان اعتراض خواهند کرد لذا گفتیم توازن ایجاد شود.

کواکبیان افزود:‌ در همین زمینه رحمانی‌فضلی وزیر کشور پیشنهاد کرد سه جریان هفتایی حضور داشته باشند.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه هنوز مشخص نیست اصلاح اساسنامه بر اساس کدام پیشنهاد برود درباره ممنوعیت فعالیت برخی احزاب گفت: بنده معتقدم قوه قضائیه باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه جرم سیاسی هنوز تعریف نشد و باید این کار هرچه زودتر صورت بگیرد ادامه داد: سؤال می‌کنیم که چرا برخی احزاب را منحل می‌کنند، لذا اگر برخی از آنها تخلفی هم کرده‌اند باید جرمشان بررسی شده و به راحتی منحل نشوند؛ در دادگاهی که برای این احزاب برگزار شد. هیأت منصفه حضور نداشت اما آقای اژه‌ای گفت آنها مرتکب جرایم امنیتی شده‌اند.

کواکبیان با تأکید بر اینکه باید تعریف جریم امنیتی و جرم سیاسی تعریف شود، افزود: به نظر بنده کمیسیون قضایی مجلس باید زودتر تکلیف آنها را مشخص کند چرا که وزارت کشور می‌گوید این موضوع به ما مربوط نیست و قوه قضائیه حکم قضایی آن دو حزب را صادر کرده است.

کد N102731

وبگردی