آفتاب
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خبر داد

مشکل توزیع کالاهای اساسی در روستاهای غرب مازندران

مشکل توزیع کالاهای اساسی در روستاهای غرب مازندران

در راستای بارش شدید برف در استان مازندران از محدوده‌ محمودآباد تا رامسر، دسترسی به راه برای رساندن مواد غذایی به روستاهای این منطقه با دشواری انجام می‌شود و کار توزیع کالاهای اساسی به روستاییان از طریق هلال احمر در حال انجام است.

محمد محمدپور، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت تامین و توزیع کالاهای اساسی این استان و تامین آذوقه روستاییان با اعلام خبر بالا گفت: شرق استان در حال حاضر از بابت موادغذایی و آذوقه مشکلی ندارد. مشکل اصلی در غرب استان است که از محدوده محمودآباد تا رامسر ادامه و تمام روستاهای این منطقه نیز به دلیل برف بی‌سابقه دچار مشکل شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان این‌که سریعا نیروها از ساعات اولیه صبح در منطقه مستقر شده و به دنبال رفع مشکلات به وجود آمده هستند، اظهار کرد: تاکنون هر جا دسترسی به راه و مسیر داشته‌ایم در مورد تامین مایحتاج مردم مشکلی به وجود نیامده است.

محمد‌پور با اشاره به این‌که تاکنون نزدیک به 100 هزار قرص نان از طریق هلال‌احمر در روستاها در حال توزیع است، بیان کرد: از طریق واحد‌های صنعتی نیز تلاش کرده‌ایم آب را به روستاها برسانیم.

وی با اشاره به این‌که توزیع آرد، نان و آب در حال گسترش است، گفت: فروشگاه‌ها در شهرهای اصلی باز شده و تمام کالاهای اساسی نظیر مرغ، تخم‌مرغ، گندم، لبنیات و امثال آن در اختیار مردم قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با تاکید بر این‌که اما هنوز مشکل تامین کالاهای اساسی در روستاها وجود دارد، اظهار کرد: با بازگشایی راه‌های روستایی نیز آذوقه بلافاصله به روستاها می‌رسد.

وی با اشاره به تقسیم کار بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و هلال احمر در تامین و توزیع کالا بیان کرد: تامین کالا بر عهده ما و توزیع آن برعهده هلال‌ احمر قرار گرفته است. با تلاش‌های این دو سازمان مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز نیز در سطح شهر به اندازه نیاز وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: برف سنگینی در این منطقه آمده و خسارت‌های زیادی را وارد کرده است. در تامین کالا به هیچ وجه مشکلی وجود نداشته و انبارها پر است و توزیع کالا نیز با تلاش‌های هلال احمر به محض دسترسی به راه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N102485

وبگردی