آفتاب

روسیه غرب را از برقراری روابط با گروه های تروریستی در سوریه برحذر داشت

روسیه غرب را از برقراری روابط با گروه های تروریستی در سوریه برحذر داشت

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، کشورهای غربی را از برقراری روابط با گروه های تروریستی در سوریه برحذر داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لاوروف روز سه شنبه در دیدار با احمد جربا رییس تشکل موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه گفت: امیدواریم قدرت های غربی و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه فقط با بازیگران سیاسی در سوریه تماس داشته باشند و هیچ گونه ارتباطی با گروه های تروریستی برقرار نکنند.

وی افزود: شرکای آمریکایی، اروپایی و کشورهای منطقه را برای پیروی از چنین رویکردی تشویق می کنیم.

لاوروف گفت: باید با تمام طرف های سوری البته گروه های سیاسی و نه تروریستی همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: امکان مذاکره با نمایندگان ائتلاف ملی مخالفان را ارج می نهیم و برای این دیدار اهمیت قائل هستیم.

لاوروف افزود: معتقدم دیدار امروز بسیار مثبت و سومند خواهد بود زیرا در آن رویکردها برای پیشرفت روند مذاکرات ژنو مشخص خواهد شد.

وی در ادامه دیدار اضافه کرد: حضور تشکل ائتلاف ملی مخالفان در مونتروی و شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو2 و مشارکت در دور اول مذاکرات سوری را گزینه ای به نفع راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه می دانیم.

لاوروف افزود: می دانیم این کار ساده ای نبود زیرا هنوز بسیاری از معارضان بر خودداری از هر گونه گفت وگو تکیه می کنند و خواهان ادامه سناریوی نظامی در سوریه هستند.

رییس تشکل موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه هم در این دیدار به نوبه خود بر عزم سران این تشکل برای ادامه مذاکرات سوری تاکید کرد.

وی گفت: ائتلاف ملی مخالفان سوریه مصمم به شرکت در دور دوم مذاکرات سوری در ژنو در روز دهم ماه فوریه جاری است تا در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه پیشرفت حاصل شود.

جربا افزود: معارضان به رغم ادامه بحران در سوریه، در دور جدید مذاکرات در ژنو شرکت خواهد کرد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N102389

وبگردی