آفتاب
رییس مجلس:

موضوع بیمه سلامت به وزارت بهداشت واگذار می شود/ دولت یازدهم پایبند قانون است

موضوع بیمه سلامت به وزارت بهداشت واگذار می شود/ دولت یازدهم پایبند قانون است

تهران - ایرنا - علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی و تصویب سیاست های کلی نظام در بحث بهداشت و درمان، گفت: بیمه درمان به وزارت بهداشت محول می شود تا از این پس مسوول مباحث کلی سلامت و درمان در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی روز سه شنبه در مراسم پانزدهمین جشنواره ابن سینا در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، نزاع بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه بر سر بیمه را یکی از چالش های اصلی بحث سلامت کشور عنوان کرد.

وی افزود: این مساله در جریان بررسی سیاست های کلی سلامت و درمان کشور، در مجمع تشخیص مصلحت نظام، حل شد و در صورت ابلاغ نهایی و اصلاح قوانین مربوط به آن در مجلس، وزارت بهداشت متولی امر بیمه سلامت و درمان کشور می شود.

لاریجانی بودجه را مشکل دیگر حوزه سلامت و درمان عنوان کرد و گفت: در قانون هدفمندی یارانه ها، قرار بود بخشی از افزایش قیمت حامل های انرژی به بخش درمان و سلامت اختصاص یابد، اما دولت قبل به صورت دیگری آن را اجرا کرد که مطابق قانون نبود و سهمی برای درمان و تولید در نظر گرفته نشد.

رییس مجلس افزود:دولت یازدهم توجه بیشتری به قانون دارد و در لایحه بودجه سال 93 نیز منابع خوبی برای بخش سلامت در نظر گرفته شده است.

وی اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به موضوع سلامت و درمان را از جمله نکات مورد توجه مجلس در جریان بودجه عنوان کرد و گفت: با این کار حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت داده می شود.

به گفته لاریجانی، در بخش هدفمندی یارانه ها نیز مساله سلامت مورد توجه قرار گرفته و تلاش مجلس این است حدود 10 هزار میلیارد تومان از این محل صرف بودجه سلامت کل کشور شود.

رییس مجلس با اشاره به حجم بالای طرح های عمرانی نیمه تمام در کشور، اظهار داشت: 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام داریم که با بودجه متعارف دولت، تکمیل این طرح ها حدود 50 سال طول می کشد.

ادامه دارد...

سیام 2025**1535
کد N102049

وبگردی