آفتاب
حاجی بابایی در گفتگو با مهر:

خواسته اصلی مردم حکومت اسلامی بود که کاملا محقق نشده است

خواسته اصلی مردم حکومت اسلامی بود که کاملا محقق نشده است

وزیر سابق آموزش و پرورش حاجی بابایی در تحلیل علل قیام مردم علیه رژیم پهلوی گفت: اصلی ترین مشکل مردم با رژیم ستمشاهی حوزه فرهنگی بود و مردم آرزو داشتند تا بتوانند حکومتی بر اساس قرآن تاسیس کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سی و پنج سال اخیر گفت: انقلاب در تمام این سالها لیست بلندبالایی از افتخارات را کسب کرده است که پیشرفت در حوزه های علمی، دموکراسی، تاثیرگذاری در معادلات منطقه و جهان، ایجاد زیرساخت های اقتصادی و تمرین دموکراسی فردی از جمله این دستاوردهاست.

وی همچنین بزرگترین دستاورد انقلاب سی و پنج ساله را استحکام نظام دانسته و ادامه داد: اگر بخواهیم تنها یک دستاورد را برای انقلاب کافی بدانیم آن دستاورد بدون شک استحکام نظام است. نتیجه انقلاب ما یک حکومت قدرتمند و مطرح در سطح جهان بود که در زمینه های متعدد پله های اقتدار را طی کرده است.

وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره اینکه هیچ گاه در کشاکش انقلاب تصور قبول مسئولیت وزارت در نظام اسلامی را نداشته است، در رابطه با اصلی ترین علت قیام مردم در سال 57 می گوید:  در بهمن 57 من فقط یک دانشجوی تربیت معلم در همدان بودم و هیچ‌گاه وزارت و نمایندگی در ذهنمان هم جایی نداشت. مردم نیز هیچگاه این مسائل برایشان اهمیتی نداشت و خواسته اصلی مردم برقراری احکام اسلامی و تشکیل یک نظام اسلامی بود.

حاجی بابایی در تحلیل علل قیام مردم علیه رژیم پهلوی ادامه می دهد: اصلی ترین مشکل مردم با رژیم ستمشاهی حوزه فرهنگی بود و مردم آرزو داشتند تا بتوانند حکومتی بر اساس قرآن تاسیس کنند.

این نماینده سابق مجلس در پاسخ به جدی ترین آروزی انقلاب که تا کنون محقق نشده است، از «اسلام» نام برده و می گوید: علی رغم همه دستاورهایی که انقلاب داشته است باید اذعان کرد که هنوز حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه با توجه به همه ابعاد اسلام محقق نشده است. اما مسیر حرکتی نظام همواره در تمام این سالها به سوی تحقق حکومت اسلامی بوده و در بخش هایی از نظام این خواسته محقق شده و انشالله به زودی به طور کامل محقق خواهد شد.

کد N101766

وبگردی