آفتاب

روسیه: دمشق روند انتقال مواد شیمیایی را تا اول مارس تکمیل می‌کند

روسیه: دمشق روند انتقال مواد شیمیایی را تا اول مارس تکمیل می‌کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که مسکو به دولت و مخالفان سوری این پیشنهاد را داده است تا برای پیگیری مسائل اصلی در چارچوب مذاکرات ژنو کارگروهی را تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گنادی گاتیلف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: برای انجام فعالیت‌هایی جهت تحقق حل و فصل در سوریه باید توافق‌هایی پیرامون تعدادی از مسائل همچون برقراری آتش‌بس، مسائل انسانی و مساله تشکیل هیات انتقالی صورت گیرد و حل و فصل تمامی این مسائل ایجاب می‌کند تا کار گروه ویژه‌ای تشکیل شود.

وی در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفت: حل و فصل هر مساله‌ای در چارچوب مذاکرات ژنو ایجاب می‌کند تا تلاش‌های بسیاری صورت گیرد.

این مقام روسی با پیش‌بینی این امر که توافق پیرامون هیات انتقالی از مسائل دیگر دشوارتر باشد، افزود: این امر بدان معنا نیست که فقط باید بر روی یک مساله تمرکز صورت گیرد و دیگر مسائل نادیده گرفته شوند و ما بر این باور هستیم که در یک زمان در خصوص چند مساله گام‌های رو به جلو برداریم.

در همین حال، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: دولت سوریه آماده تکمیل روند انتقال سلاح‌های شیمیایی خود تا یکم ماه مارس (ماه آتی میلادی) است و دمشق درصدد است تا بخش بزرگی از سلاح‌های شیمیایی خود را در ماه جاری به خارج از سوریه منتقل کند.

انتهای پیام

کد N101688

وبگردی