آفتاب

هشدار آمریکا در مورد وقوع کودتای نظامی در تایلند

هشدار آمریکا در مورد وقوع کودتای نظامی در تایلند

کوالالامپور – ایرنا – وعده معترضان تایلندی به افزایش اعتراضات پس از انتخابات روز یکشنبه این کشور باعث هشدار آمریکا در مورد وقوع کودتای نظامی در این کشور شد.

به گزارش ایرنا، دولت آمریکا اظهار نگرانی کرده است که تنش های سیاسی دمکراسی را در تایلند با چالش مواجه کند.

انتخابات همراه با اعتراض در تایلند باعث آغاز فصل جدیدی از ناپایداری سیاسی در این کشور شده که برخی کارشناسان معتقدند دولت را در مقابل مداخله های قانونی از طریق دادگاه های این کشور و کودتای نظامی آسیب پذیر کرده است.

ممانعت معترضان تایلندی از ورود برخی رای دهندگان منجر به تعطیلی انتخابات در برخی از حوزه های این کشور شد و تاکنون نتیجه شمارش آرا اعلام نشده است.

شبکه خبر آسیا روز سه شنبه به نقل از ˈ جن پساکیˈ از سخنگویان دولت آمریکا اعلام کرد: واشنگتن به طور مستقیم به همه عناصر جامعه تایلند اعلام می کند که به طور واضح از ابزار دمکراتیک و قانونی برای حل تعارضات سیاسی استفاده کنند.

مقامات دولتی و همچنین معترضان تایلندی تاکنون نسبت به این اظهارات آمریکا واکنشی نشان نداده اند.

تایلند از سه ماه پیش تاکنون شاهد اعتراضات ضد دولتی است و معترضان که در ابتدا قصد مخالفت با لایحه عفو عمومی را داشتند اما به تدریج خواسته خود را افزایش دادند و در نهایت خواستار تغییر دولت در تایلند شدند.

دولت تایلند بر اثر فشار مخالفان مجبور به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد شد، اما این انتخابات نیز تاکنون نتوانسته است پایان دهنده چالش های این کشور باشد.

آساق**د.م**1611
کد N101219

وبگردی