آفتاب

عالم هندی: انقلاب اسلامی ایران عامل وحدت مسلمانان است

عالم هندی: انقلاب اسلامی ایران عامل وحدت مسلمانان است

دهلی نو – ایرنا – امام جمعه و جماعت مسجد تاریخی ˈفتحپوریˈ در پایتخت هند، انقلاب اسلامی ایران را تاثیرگذارترین عامل برای وحدت میان مسلمانان جهان دانست.

ˈمکرم احمد ˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو با اشاره به تاثیرات شگرف پیروزی انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: این انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) وحدت ساز میان مسلمانان جهان بود و این مهم اکنون نیز رمز پیروزی و عبور مسلمانان از توطئه ها و مشکلات است.

وی با بیان اینکه همچنان پس از افزون بر سه دهه شاهد تاثیر شگرف انقلاب ایران دراقصی نقاط جهان هستیم، افزود:ما همچنان اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران بویژه در میان مسلمانان را می بینیم و مسلمین باید با تاسی به آن، راه وحدت و همبستگی را همچنان دنبال کنند.

این رهبر مذهبی مسلمان هند با اشاره به ترس و واهمه قدرتهای استکباری بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی از وحدت مسلمانان گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری و هوشیاری مردم در جهان شد و همچنان دارای اثرات نوید بخش است.

مکرم با اشاره به نقش مهم و اساسی امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با رهبری خردمندانه و سخنان وحدت بخش توانستند در قلوب مسلمانان و ملتهای آزادیخواه در سراسر جهان نفوذ کنند.

آساق ** 2167 ** 275 **1577
کد N101160

وبگردی